روشهای طبیعی برای افزایش وزن بدن

معمولاً اکثر مردم به دنبال کاهش وزن هستند، اما گروهی از آنها برای اینکه متناسب و سلامت شوند باید مقداری افزایش وزن داشته باشند. این افراد می توانند با استفاده از مواد طبیعی و سالم به هدف خود برسند. با تیرینک همراه باشید تا نکاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

  1. گوشت قرمز

گوشت قرمز مقدار زیادی کلسترول دارد، علاوه بر این موجب افزایش وزن می شود. گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی پروتئین و آهن است. شما می توانید با کمی روغن زیتون، گوشت تازه را در فر بپزید و بخورید تا وزنتان افزایش یابد. بهترین نوع گوشت راسته گوساله، دنده و گوشت کمر گوساله است، چون مقدار زیادی چربی دارند. به خاطر داشته باشید گوشت قرمز را نباید با روغن اشباع شده استفاده کرد، چون سالم نیست.

  1. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی مملو از پروتئین و چربی است. کره بادام زمینی یک غذای ایده آل برای کسانی است که می خواهند وزن اضافه کنند. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی 100 کالری دارد. کره بادام زمینی مقدار قابل توجهی منیزیم، اسید فولیک، ویتامین B و ویتامین E دارد. هر روز صبح یک قاشق کره بادام زمینی را روی یک برش نان گندم سبوس دار بمالید و بخورید تا جذب کالری شما بیشتر شود.

  1. شیر پر چرب

یکی از راههای ساده افزایش وزن، مصرف شیر پر چرب است. هر لیوان شیر پرچرب، 60 کالری بیشتر از شیر بدون چربی کالری دارد. علاوه بر این شیر مملو از مواد مغذی و ویتامین هاست. شیر منبع غنی ویتامین D و ویتامین A  است. شما می توانید شیر پر چرب را با جوی دو سر و غلات صبحانه استفاده کنید.

  1. میوه

میوه ها بخصوص میوه های گرمسیری به شما کمک می کنند تا افزایش وزن داشته باشید. انبه، موز، پاپایا و آناناس منبع مواد قندی هستند و به افزایش وزن کمک می کنند. این میوه ها با قندی که دارند موجب پر شدن معده و افزایش سریع انرژی می شوند. شما می توانید بدون استفاده از مواد قندی مصنوعی، با میوه ها دسرهای شیرین تهیه کنید. برای تغییر ذائقه می توانید میوه ها و سبزیجات را به شکل اسموتی تهیه کنید و مصرف کنید.

  1. آووکادو

استفاده از آووکادو یکی از بهترین راهها برای مصرف چربیهای سالم است. نصف یک آووکادو 140 کالری دارد. آووکادو منبع مواد مغذی و ویتامین ها مانند ویتامین E، اسید فولیک و پتاسیم است. به خاطر داشته باشید بهتر است آووکادو را به عنوان سالاد استفاده کنید.

  1. نان سبوس گندم

نان سبوس گندم یکی از بهترین مواد برای افزایش وزن است. نان سبوس گندم به دلیل داشتن مواد مغذی بهترین ماده غذایی برای صبحانه است و کالری زیادی دارد. این نان حاوی فیبر و مواد معدنی است. نان سبوس گندم اگر برای صبحانه استفاده شود، شما را برای مدتی سیر نگه می دارد.

  1. کره و روغن حیوانی

کره کالری زیادی دارد. اگر از نوشیدن شیر خسته شده اید، در طول روز نان با کره بخورید. مصرف کره هنگام صبحانه هم مواد مغذی را به بدنتان می رساند و هم شما را سیر نگه می دارد. کره حاوی چربی اشباع شده است و باید در مصرف آن دقت کرد. شما می توانید از روغن حیوانی نیز استفاده کنید. یکی از غذاهای خوب نیمرو با کره و یا روغن حیوانی است. روغن حیوانی طعم و عطر خاصی دارد و ممکن است که مطابق سلیقه تان نباشد. بهتر است از آن در پخت و پز استفاده کنید.

  1. آجیلها

مغزهای خوراکی بهترین اسنک برای افزایش وزن هستند. آجیها مقدار زیادی فیبر دارند. خوردن آجیل شما را سیر نگه می دارد. شما می توانید همیشه مقداری آجیل همراه خود داشته باشید و هر زمان که دوست دارید بخورید.

  1. پنیر

پنیر را همه دوست دارند. شما می توانید آن را در هر نوع غذایی استفاده کنید. اگر از نوشیدن شیر خسته شده اید می توانید پنیر بخورید و از منافع آن که همانند شیر است بهره مند شوید. اغلب پنیرها چربی زیادی دارند، به همین دلیل مصرف آن برای افزایش وزن خیلی مناسب است.

  1. سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل کربوهیدرات بالا بهترین ماده غذایی برای افزایش وزن است. سیب زمینی حاوی ویتامین C است. پوست سیب زمینی مقدار زیادی مواد مغذی دارد، اما متأسفانه اکثر ما پوست سیب زمینی را گرفته و بدون پوست استفاده می کنیم و به همین دلیل مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی آن را از دست می دهیم.

غذاهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارند، اما به خاطر داشته باشید که هم برای افزایش و هم کاهش وزن  باید از غذاهای سالم استفاده کنید. تنها به این دلیل که غذایی چاق کننده است نباید حتماً استفاده شود. مصرف چربیهای موجود در غذاهای فرآوری شده باید اجتناب شود. اینگونه غذاها مشکلات قلبی به وجود میاورند.

نوشیدنیهای قندی و سیب زمینی سرخ شده موجب اضافه وزن می شوند، اما سالم و مفید نیستند. بهترین روش برای افزایش وزن استفاده از مواد سالم است.


منبع stylecraze
نظر بگذارید