مصرف قهوه و افزایش طول عمر

پس از بررسی و بازخوانی میلیونها تحقیق، گزارش، مقاله و آمار به سادگی می توان گفت افرادی که روزانه 2 تا 3 فنجان قهوه مینوشند، عمر طولانی تری دارند. همچنین این افراد نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند، کمتر به مشکلات قلبی دچار می شوند.

اما در هیچ یک از این مقالات و یا تحقیقات اظهار نشده است که آیا بیشتر نوشیدن آن می تواند تأثیر بیشتری در طول عمر داشته باشد. برای اثبات و یا رد این ادعا، دانشمندان در حال تحقیقات جدیدی هستند تا نتایج روشن تری بدست آورند. یکی از نکات مهمی که باید بررسی شود تأثیر 6 فنجان یا بیشتر قهوه بر مغز است. مهمترین فرض، ارتباط احتمالی میان مصرف زیاد قهوه و کوچک شدن و زوال عقل است.

در این مقاله از تیرینک به مصرف قهوه و تاثیرات آن بر سلامتی اشاره کرده ایم.

تاثیرات انواع قهوه

در برسی این تحقیقات مشخص شد که مصرف مناسب قهوه احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش داده و مانع مرگ ناشی از بیماریهای قلبی می شود. در این برسی تمام تحقیقات در مورد انواع (گرایند شده، دی کف و قهوه فوری) بازنگری شد و تأثیر مصرف متعادل انواع آن در سبک زندگی سالم به اثبات رسید.

 

مصرف قهوه و طول عمر

سلامتی و سبک زندگی با قهوه

در این بررسی از اطلاعات شخصی افراد (با متوسط 58 سال سن) از جمله وضعیت ژنتیکی، سلامت و سبک زندگی استفاده شد. در این بررسی اطلاعات 449563 نفر مورد بررسی قرار گرفت.

از این افراد صد هزار نفر اصلاً قهوه نمی نوشیدند و بقیه بر مبنای میزان قهوه مصرفی روزانه و نوع قهوه مصرفی

گروه بندی شدند. در مرحله بعد فاکتورهایی مانند سن، جنسیت، قومیت، چاقی، فشار خون بالا، دیابت، مشکلات خواب (حس خفگی در خواب)، مصرف سیگار، چای و الکل در نظر گرفته شدند.

مصرف قهوه و مشکلات قلبی

سپس سلامت قلب و مرگ و میر مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه نشان داد کسانی که از انواع قهوه حتی قهوه بدون کافئین مصرف می کنند، خطر مرگ کمتری برایشان نسبت به افرادی که اصلاً قهوه نمی نوشیدند، وجود دارد. اگر دلیل این امر مصرف قهوه باشد، می توان گفت که ترکیبات موجود در قهوه این خاصیت را دارند.

علاوه بر کافئین که شناخته شده ترین ماده در قهوه است، باید گفت که بیش از 100 ترکیب فعال بیولوژیکی نیز در قهوه وجود دارد.

 

مصرف قهوه خواص آن

 

همچنین در این بررسی، ارتباطی نیز میان بیماری قلبی و این نوشیدنی مشاهده شد. خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در مصرف کنندگان به مراتب کمتر از افرادی بود که قهوه نمی نوشیدند. البته نتایج در مورد مشکل آریتمی و ضربان شدید قلب، تفاوت اندکی میان مصرف آن با بدون کافئین با مصرف قهوه گرایند شده و فوری دیده شد.

ترکیبات این نوشیدنی جذاب

همانطور که بسیاری از تحقیقات نشان داده اند این نوشیدنی یک ماده با ترکیبات پیچیده است که از راه های مختلف بر بدن تأثیر میگذارد. البته تمام این راهها شناخته شده نیستند و به همین دلیل دانشمندان در حال حاضر در پی آشکار کردن مصرف قهوه و تاثیرات آن هستند. اما بسیاری از راه های شناخته بر ارتباط مصرف متعادل و طول عمر تأکید دارند.

با این وجود، هنوز نیاز به بررسی های بیشتری وجود دارد تا بتوان به سادگی این نتیجه را به انواع قومیت ها تعمیم داد و یا نمی توان این نتیجه را برای افرادی که عادت و میزان نوشیدن خود را تغییر داده اند به سادگی بکار برد.

اما در حال حاضر و با علم به این نتایج از نوشیدنی خود لذت ببرید.


نظر بگذارید