همیشه احساس گرسنگی می کنید؟ شاید تشنه باشید

ناهار خود را خورده‌اید و احساس سیری می‌کنید. اما پس از 2 ساعت دوباره احساس گرسنگی می‌کنید. در نتیجه معده را با خوردن اسنکها پر می‌کنید و بدون اینکه متوجه شوید کم کم وزنتان اضافه می‌شود.

از خود سؤال می‌کنید چه اتفاقی افتاده است؟ چرا هر روز اشتهایم بیشتر می‌شود؟ فکر می‌کنید شاید انگل دارید و یا به دیابت مبتلا شده‌اید. همه این مسائل امکان پذیر است. اما اکثر اوقات دلیل تمام این مسائل، تشنگی است.

75 درصد از ما دچار کم آبی هستیم. بهتر است که ابتدا با علائم گرسنگی و تشنگی آشنا شده تا بتوانیم میان آنها تمایز قائل شویم.

علائم احساس گرسنگی در مقایسه با علائم تشنگی

از هر 4 علامت گرسنگی و تشنگی، 3 تا از آنها به هم شباهت دارند. علاوه بر این تشنگی و گرسنگی هر دو با یک بخش از مغز در ارتباط هستند. از آنجایی که یک بخش واحد، سیگنالهای گرسنگی و تشنگی را حس می کند. مسأله کمی پیچیده شده و به راحتی نمی‎‌توان یک راه حل کامل ارائه داد.

چه کنیم تا فریب نخوریم؟

اولین نکته‌ای که باید در نظر گرفت احساس گرسنگی است. احساس گرسنگی رفته رفته و به آهستگی ایجاد می‌شود و به شکل ناگهانی بر فرد غالب نمی‌گردد.

زمانی که شک دارید، اول به کم آبی فکر کنید. همیشه خوردن راحت تر از فکر کردن به کم آبی است.

احساس گرسنگی

نوشیدن را به عادت تبدیل کنید

  قبل از خوردن غذا و یا اسنک، یک لیوان آب یا یک فنجان دمنوش بنوشید. با این روش از میزان گرسنگی و اشتهای خود مطلع می‌شوید و اسید معده خود را هنگام هضم رقیق نمی‌کنید.

کم آبی نقش مهمی را در زندگی شما ایفا می‌کند. خوشبختانه به آسانی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. عادت کنید بیشتر آب بنوشید. با این کار نه تنها اشتها و گرسنگی شما کاهش می‌یابد بلکه، در کل احساس بهتری در بدن خود حس می‌کنید.


تیرینک در اینستاگرام

منبع lifehack
نظر بگذارید