چرا باید گاهی تنهایی به سفر رفت؟

اگر چه سفر با دوستان و فامیل و کسب تجربیات جدید بسیار لذت بخش است، اما هر از گاهی نیز باید به تنهایی سفر کرد. فرقی نمی کند مجرد باشید یا متأهل، درونگرا باشید یا برونگرا، 9 دلیل وجود دارند که باید حتماً به تنهایی مسافرت کنید.

یک منطق ساده

پس از مدتها کار سخت، همه نیاز به استراحت دارند، اما برنامه ریزی سفر به همراه یک نفر یا یک گروه، چالش برانگیز است. اما اگر از قبل برنامه ریزی دقیقی انجام دهید، این چالش کمتر می شود.

حال اگر نتوانستید کسی را پیدا کنید که در سفر شما را همراهی کند، این زمان بهترین وقت برای سفر به تنهائی است. چمدان را ببندید و حرکت کنید.

تهیه لیست کارهایی که باید انجام شود

آیا کاری هست که شما مشتاقانه مایل به انجام آن هستید ولی دیگران آن را دوست ندارند؟ بطور مثال شما به سقوط آزاد علاقه مندید، دوست دارید غذاهای جدید و عجیب بخورید و یا ماجراجویی کنید، اما دوستانتان دوست ندارند. ایرادی ندارد، اما به خاطر داشته باشید که نباید از رویاهایتان به دلیل دوستانتان دست بکشید. پس دست بکار شوید.

  شما بهترین همراه خود در سفر هستید

اگر بندرت زمانتان را به تنهایی به سر می برید، حتماً مسافرت تنهایی را امتحان کنید بسیار لذت خواهید برد. چند وقت از آخرین باری که به افکار خود گوش کرده اید و یا به رویاهایتان پرداخته اید می گذرد؟

بسته به مقصدی که دارید، یک مسافرت بدون همراه می تواند یک تجربه قدرتمند و درجه یک باشد. تصور کنید در یک ساحل آرام و در نور خورشید نشسته اید و یا به یک پیاده روی می روید، بدون اینکه هم صحبتی داشته باشید تا چه حد می تواند آرامش بخش باشد.

در سفر با افراد جدید آشنا شوید

آگر فردی برونگرا و اجتماعی هستید، به تنهایی بهترین راه برای آشنایی با افراد جدید است. فردی که به تنهایی مسافرت می کند، به راحتی ارتباط ایجاد می کند. بدون اینکه متوجه شوید، شروع به صحبت با افراد غریبه در کافه، رستوران و یا حتی در خیابان می کنید.

گاه در سفر به گروهی که با هم سفر می کنند برخورد می کنید. در این حالت بدون اینکه خودتان متوجه شوید به این گروه ملحق می شوید. تنها کافی است با حفظ احتیاط، آزادانه فکر کنید و با دیگران آشنا شوید، بخصوص در کشورهای دیگر با شرط احتیاط می توانید دوستان خوبی پیدا کنید.

کارهایی را که دوست دارید انجام دهید

آیا هرگز در مورد انجام کاری در سفری که با دوستتان هستید مردد شده اید؟ بطور مثال شما دوست دارید که تمام بعدازظهر را به شنا کردن بپردازید ولی دوستتان علاقه ای به این کار ندارد.

آیا برای رفتن به استخر و شنا کردن مردد شده اید، تنها به این دلیل که دوستتان تنها می ماند و کاری برای انجام ندارد؟ هنگامی که تنها سفر می کنید، دیگر این مشکلات را نخواهید داشت و می توانید هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

مثلاً دوست دارید که یک روز بجای رفتن به مکانهای دیدنی، فقط در هتل بمانید و استراحت کنید. وقتی تنها هستید مجبور به پاسخگویی به کسی نمی باشید و به راحتی کاری را که دوست دارید انجام می دهید.

با سفر به تنهایی قدرتمند شوید

اگر مسافرت شما را با تجربه و هوشمند می کند، بدانید که با سفر انفرادی تجربیات بیشتری کسب کرده و هوشمندتر می شوید. بسیاری از ما از تنها به رستوران رفتن و غذا خوردن خجالت کشیده و گاه می ترسیم. اما در سفر این کار اجتناب ناپذیر است.

هنگامی که بر ترس خود غلبه کنید، احساس قدرت بیشتری می کنید. یک سفر انفرادی به شما کمک می کند تا بسیاری از کارهایی که از انجامشان دوری می کردید انجام دهید.

سرویس و خدمات بهتر

بنا بر دلایلی، هتلها و رستورانها هنگامی که متوجه شوند به تنهایی سفر می کنید، خدمات بهتری به شما می دهند. مردم افرادی را که انفرادی سفر می کنند بیشتر تحسین می نمایند. تا جائی که اتاق بهتری برایتان در نظر می گیرند  و خدمات مخصوصی به شما می دهند.

دوری عزیزتان می کند

دور شدن از همراهان همیشگی سفر نباید همیشگی باشد. اما هر از گاهی دور شدن بسیار جذاب خواهد بود و شما را عزیزتر می کند. در مورد همسران نیز، انجام سفرهای انفرادی موجب نزدیکتر شدن آنها به یکدیگر می شود.

اگر هر یک از همسران بتوانند زمانی برای رسیدن به رویاها و علائق خود داشته باشند، اعتماد و علاقه ما بین آنها عمیق تر می گردد. علاوه بر این اگر در این سفر تجربیات خوبی کسب کرده اید، می توانید با طرف مقابلتان دوباره به آنجا بروید.

دوری از ماجرا و برخورد

تصور کنید قرار است با کسی مسافرت بروید، در طول سفر متوجه می شوید هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارید. این سفر یک فاجعه است و گاه موجب قطع ارتباطتان می شود.

تمام مدت تبدیل به یک درام تأسف آور می شود، بطوری که هرگز دوست ندارید آن را به یاد آورید. هنگامی که به سفر انفرادی عادت می کنید، نیازی به همراهی کسی نخواهید داشت. به سفر انفرادی خود ادامه دهید تا یک همراه واقعی پیدا کنید.


تیرینک در اینستاگرام

منبع lifehack1
نظر بگذارید