کیک ماچا با خامه وانیلی

ماچا نوعی چای سبز است اما با چای سبز معمولی کاملا متفاوت است. میتوانید با ماچا انواع دسر ها کیک ها و شیری ها را درست کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید. در این مقاله طرز تهیه کیک ماچا با خامه وانیلی را برایتان میگوییم.

مواد لازم برای تهیه کیک

  1. آرد 2و ¾ پیمانه
  2. بکینگ پودر 3 قاشق چایخوری
  3. نمک ¼ قاشق چایخوری
  4. کره 1 پیمانه
  5. شکر  1و 3/1 پیمانه
  6. تخم مرغ 6 عدد
  7. عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری
  8. شیر 1 پیمانه
  9. پودر ماچا 2 و ½ پیمانه

مواد لازم برای تهیه خامه وانیلی

  1. کره 2 پیمانه
  2. پودر قند 3 و ¾  پیمانه
  3. عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
  4. نمک 8/1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

مرحله اول: فر را با حرارت 350 درجة فارنهایت گرم کنید. کف دو قالب گرد 20 سانتیمتری را چرب کرده و کاغذ پوستی بگذارید.

مرحله دوم: آرد، پودر ماچا، نمک و بکینگ پودر را در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید. در ظرف دیگری کره را با هم زن بزنید تا نرم شود. سپس شکر را به آن اضافه کنید و بهم بزنید. سپس تخم مرغها را دانه دانه به مایه اضافه کنید و وانیل را داخل آن بریزید. حال مخلوط ماچا و شیر را یکی پس از دیگری اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را به 2 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را در یک قالب بریزید.

مرحله سوم: قالبها را برای 25 تا 30 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. برای 15 دقیقه بگذارید سرد شود و سپس از قالب خارج کرده و روی توری مخصوص گذاشته تا کاملاً سرد شود.

مرحله چهارم: برای تهیه خامه اول کره را با هم زن بزنید تا نرم و یکدست شود (حدود 3 تا 5 دقیقه).حال کم کم پودر قند را اضافه کنید و به آرامی بهم بزنید تا نرم و صاف شود.

مرحله پنجم: با چاقوی اره ای دور کیک را کامل تمیز و صاف کنید تا قسمتهای طلایی یا قهوه ای آن برداشته شود به طوری که قسمت سبز کیک قابل دیدن باشد. یکی از کیکها را روی جا کیکی بگذارید و ¾ خامه را روی آن بمالید. کیک دوم را روی خامه بگذارید. کل کیک را با یک لایة نازک خامه بپوشانید. بهتر است این کیک را تازه و در همان روز پخت خورده شود.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید