10فایده نوشیدن آب با معده خالی

معمولاً بعد از غذا بخصوص بعد از غذاهای ادویه‌ای و یا زمانی که تشنه هستیم، آب می‌نوشیم. اما آیا می‌دانید که بهترین زمان نوشیدن آن چه وقتی است؟ بهترین زمان نوشیدن آن هنگامی است که معده تان خالی است. با تیرینک همراه باشید تا به نکاتی در خصوص نوشیدن آب اشاره کنیم.

تقریباً 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است، و فواید آن برای سلامتی غیر قابل انکار است. سلطان بدن است و برای عملکرد بهتر تمام سیستمهای بدن بسیار ضروری است.

بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی است، و نوشیدن آن با معده خالی می‌تواند اکثر مشکلات سلامتی را برطرف سازد.

  1. متابولیسم را افزایش می دهد

اگر رژیم دارید، نوشیدن آن با معده خالی قدرت رژیم را افزایش می‌دهد و می‌تواند سطح متابولیسم را تا 25 درصد افزایش دهد. افزایش متابولیسم هضم را سریعتر کرده و پس از مدتی موجب کاهش وزن می‌شود. توصیه شده است که باید روزی 4 لیتر آب نوشیده شود.

  1. سیستم ایمنی را تقویت می کند

همانطور که می‌دانید، برای حفظ سلامتی بسیار ضروری است. علاوه بر این می‌تواند جریان مایعات در بدن را نیز متعادل سازد. اگر به نوشیدن آب با معده خالی عادت کنید، سیستم ایمنی را تقویت کرده و مانع ابتلا شما به عفونت می‌شود.

  1. روده ها را پاک می کند

نوشیدن آن با معده خالی مسیر گوارش را تنظیم و پاک می‌کند. هنگامی که آب زیادی می‌نوشید نیاز به تخلیه روده پیدا می‌کنید. نوشیدن آن به مقدار زیاد و با معده خالی حرکت روده‌ها را افزایش داده و مواد زاید بدن به راحتی از بدن دفع می‌شوند.

  1. موجب تخلیه سم از بدن می شود

هنگام مدفوع کردن سموم بدن به صورت مایع از بدن خارج می‌شوند. هر چه بیشتر بنوشید، بیشتر نیاز به تخلیه روده ها پیدا می‌کنید. به این ترتیب کل بدن پاک و سم زدائی می‌شود. علاوه بر این مانع نفخ می‌شود.

  1. مانع حمله های میگرنی می شود

یکی از عوامل اصلی بسیاری از سردردها و حملات میگرنی، کمبود آب بدن است. عامل اصلی سردرد کم آبی است، و نوشیدن آن در طول روز بخصوص با معده خالی موجب رهایی شما از این معضل می‌شود. نوشیدن آن با معده خالی می‌تواند مشکلات دهانی و دندانی را نیز کمتر کند.

  1. نوشیدن آب وزن را کاهش می دهد

هنگام رژیم لاغری، نوشیدن آن کاهش وزن را سریعتر می‌کند، چون آب کالری ندارد و معده را پر نگه می‌دارد. از آنجایی که نوشیدن آب، متابولیسم را افزایش می‌دهد، بدون آن که صدمه ای به شما برسد، کالری بیشتری می‌سوزانید.

  1. موجب احساس گرسنگی بیشتری می شود

اگر ناشتا بخورید، روده ها بیشتر پاک شده و احساس گرسنگی بیشتری می‌کنید. در نتیجه می‌توانید یک صبحانه کامل بخورید و تمام روز پر انرژی بمانید.

  1. نوشیدن آب چهره را پاک و درخشان می کند

نوشیدن آب موجب پاکی و درخشندگی پوست می‌شود. لکه های سیاه و مشکلات دیگر پوستی به دلیل سمومی که در بدن وجود دارند، ایجاد می‌شوند. آب این سموم ناخواسته را از بدن خارج می‌کند. حرکت مرتب روده‌ها موجب پاکی و درخشندگی پوست می‌شود. نوشیدن آب با معده خالی این روند را تسریع می‌کند.

  1. انرژی را افزایش می دهد

اگر احساس خواب آلودگی و یا سستی می‌کنید، نوشیدن آب با معده خالی به شما انرژی می‌دهد و موجب افزایش فعالیت شما می‌شود. نوشیدن آب، سلولهای قرمز خون را تحریک کرده تا سریع تر رشد کنند که خود موجب افزایش اکسیژن و انرژی می‌شود.

  1. روده بزرگ را پاک می کند

نوشیدن آن با معده خالی توده لجنی صفراوی را از بین برده و مواد مغذی بیشتر جذب می‌شوند. این امر موجب پاکی روده بزرگ شده و بدن را سلامت نگه می‌دارد. نوشیدن آب با معدة خالی فوائد زیادی برای بدن دارد.

ژاپنی ها اولین کسانی بودند که آب درمانی را در جهان ترویج دادند. آنها بلافاصله که از خواب بیدار می‌شوند، آب می‌نوشند.

رعایت برخی نکات برای نوشیدن آب با معده خالی هنگام صبح الزامی است:

  • بلافاصله که از خواب بیدار شدید، یک لیتر بنوشید. اگر تازه می‌خواهید شروع کنید، با مقدار آب کمتری شروع کنید.
  • بعد از نوشیدن آن دندانها را شسته و به نظافت بپردازید. تا 45 دقیقه پس از نوشیدن آب چیزی نخورید.
  • حال صبحانه خود را میل کنید.
  • پس از صرف صبحانه تا 2 ساعت چیزی ننوشید.

با این روش بسیاری از بیماریها را از خود دور کرده و پس از چند روز احساس شادابی و تازگی کنید. آب درمانی، فشار خون، یبوست، التهاب معده را درمان کرده و دیابت را کنترل می‌کند.

شروع این درمان با آب گرم تأثیر بیشتری دارد. شما می‌توانید به آب گرم، آب لیمو اضافه کنید و با معده خالی بنوشید. اینکار از بدن سم زدایی می‌کند.


منبع stylecraze
نظر بگذارید