چگونه در طول روز به راحتی آب بنوشیم؟

هنگامی که تصمیم میگیریم آب بنوشیم، از ترفندهای مختلفی استفاده کرده تا اینکار برایمان آسان تر و دلچسب تر شود. بطور مثال برای خود یک لیوان قشنگ شیشه ای، پلاستیکی و یا استیل تهیه می کنیم که انگیزه نوشیدن آب را در ما افزایش دهد.

فرقی نمی کند که چه می کنیم، باز هم نمی توانیم به میزان کافی بنوشیم. گاه اصلاً فراموش می کنیم که باید بنوشیم و یا آنقدر قهوه و چای می نوشیم که دیگر جایی برای آب باقی نمی ماند.

همه می دانیم که باید به بدن آبرسانی کرد، چون موجب انرژی طبیعی شده، اشتها را کاهش می دهد، وزن را ثابت نگه می دارد، پوست و مو را شفاف و سالم می کند، سم زدائی کرده و حتی ذهن را فعال تر می کند.

همینطور همه می دانیم که سالم ترین نوشیدنی است، چون فاقد کالری، شکر و افزودنیهای دیگر بوده و تشنگی را بهتر برطرف می کند.

با وجود همه منافع، چرا نوشیدن آن تا این حد کار مشکلی است؟ بسیاری پاسخ می دهند چون آب خسته کننده و یکنواخت است. اما نباید با این دلایل نوشیدن آب را فراموش کرد.

روشهای ثابت شده برای آبرسانی به بدن

  1. هدف تعیین کنید

شاید بارها با خود تصمیم گرفته اید ولی در نهایت موفق نشده اید. کلید موفقیت در دیدن آب است.

با یک ظرف بزرگ شروع کنید. این ظرف می تواند یک بطری شیر بزرگ و یا یک تنگ بزرگ باشد. ظرف را همیشه پر از آب جلوی چشمان خود بگذارید. شما می توانید این ظرف را در محل کار، آشپزخانه و حتی در اتومبیل خود قرار دهید.

حال نوبت قسمت اصلی هدفتان رسیده است. از مقدار کم شروع کنید و از 1،2،3 لیوان به 10 لیوان برسید. ظرف را همیشه پر نگهدارید و تعداد دفعاتی که آن را پر می کنید بشمارید. این کار شما را به نوشیدن بیشتر ترغیب می کند.

  1. طعم آب را تغییر دهید

نوشیدن آن به دلیل یکنواختی طعمش کار سختی است. طعم آن را تغییر دهید تا راحت تر آن را بنوشید. اضافه کردن انواع توتها، گیاهان ( نعنا، رزماری و یا ریحان)، خیار، مرکبات و یا صیفی جات (هندوانه، طالبی) طعم آن را تغییر می دهد و منافع آن را از بین نمی برد، بلکه مواد مغذیها مانند آنتی اکسیدان این افزودنی ها به فوائد آب میفزایند.

آبهای طعم دار نه تنها عطش روزانه را برطرف می کنند، بلکه شما را به نوشیدن بیشتر ترغیب می کنند. شما می توانید از ظروف مخصوص دم کردن آب با گیاهان و میوه ها استفاده کنید.

  1. سرد بنوشید

نوشیدن یک لیوان آب خنک به مراتب دلچسب تر و راحت تر از یک لیوان آب ولرم است. بخصوص در فصل تابستان که دمای هوا بسیار بالاست، رفع تشنگی با آب خنک بسیار خوشایند است.

برای سفر از ظروفی استفاده کنید که بتوانند آن را خنک نگه دارند. لیوانهایی در بازار موجود است که می توانند یخ را تمام طول روز سالم نگه دارند.

برای ایجاد تنوع می توانید آبهای طعم دار را در قالبهای یخ ریخته تا یخ بزنند و سپس از یخها استفاده کنید.

  1. از نی استفاده کنید

بسیاری از مردم هنگامی که از نی استفاده می کنند آب بیشتری می نوشند. با استفاده از نی درون لیوان زودتر نوشیده می شود.

برای حفظ محیط زیست، بهتر است از نی های یکبار مصرف استفاده نکنید.

اگر نگران چین و چروک پوست خود هستید، زیاد بنوشید، چون پوست را نرم و شاداب نگه می دارد.

  1. آب را به همراه خود داشته باشید

همیشه آب همراه خود داشته باشید. در اتومبیل، محل کار، باشگاه، جلسات کاری، بازار و هر جای دیگر آب به همراه خود داشته باشید. فکر کنید که بطری آب بخشی از لباس تن شماست و باید آن را به تن داشته باشید.

با همراه داشتن آن دیگر عذری برای ننوشیدن آب نخواهید داشت. وقتی آن را همراه دارید، تازه متوجه می شوید که تا چه حد در طول روز تشنه می شوید و خود نمی دانید.

  1. از نرم افزارهای مخصوص استفاده کنید

نرم افزارهای مخصوصی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. این نرم افزارها با روشهای خلاقانه شما را در مسیر هدفتان نگه می دارند.

نرم افزارهایی که با آب نوشیدن شما، به خیریه ها کمک می کنند و یا نرم افزارهایی که آبرسانی به بدن را به شما یادآوری می کنند. در برخی از این اپلیکیشنها شما می توانید با دوستانتان مسابقه بدهید.

  1. نوشیدن آن را به خود یادآوری کنید

اکثر ما برای یادآوری، انجام کاری را در تقویم و یا موبایل خود ثبت می کنیم. با تنظیم ریمایندر (یادآوری) موبایلتان می توانید ساعت نوشیدن آن را به خاطر بیاورید.

ریمایندر را برای هر یک ساعت یکبار تنظیم کنید. اگر می خواهید هر بار یک لیوان از آن بنوشید آن را در قسمت پیام ریمایندر بنویسید.

هر قدر هم که سرتان شلوغ باشد، باید همه چیز را رها کرده و آب بنوشید.

کلام آخر

تکرار و تمرین، نوشیدن را نهادینه کرده و به صورت عادت در میاورد. پس از مدتی به غیر از آن چیز دیگری نخواهید نوشید. اگر بتوانید نوشیدن آب را تکرار کنید، پس از تبدیل شدن به عادت برای همیشه ادامه پیدا می کند.

هر زمان که می خواهید به کاری و یا چیزی عادت کنید، با کم شروع کنید و رفته رفته زیادش کنید. زمانی که میخواهید مقدار آب مصرفی را افزایش دهید، با یک یا دو لیوان شروع کنید، چون اگر یک مرتبه چند لیوان مصرف کنید، دلزده و خسته می شوید. همیشه وقت برای اضافه کردن مقدار آب وجود دارد. پس به آرامی و کم کم نوشیدن آب را به خود عادت دهید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید