4 خاصیت گیاه رویبوس

چای یا گیاه رویبوس یکی از محبوب ترین چای ها در آفریقای جنوبی است. گیاه رویبوس تنها برای تهیه چای استفاده نمی شود، بلکه این چای برای حفظ زیبایی و سلامت نیز بکار می رود. رویبوس منبع آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. به همین دلیل در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی از آن استفاده می شود.

پوست زیبا

آیا می دانید آنزیم سوپراکساید دیسموتاز چیست؟ این آنزیم یک ماده ضد پیری است. رویبوس منبع این آنزیم ضد پیری است. آنزیم سوپراکساید دیسموتاز دارای خواص زیادی است:

  • به تولید سلول های پوست کمک می کند.
  • با چروک ها مقابله می کند.

علاوه بر این گیاه رویبوس دارای آلفا هیدروکسی اسید و روی است که هر دو برای پوست و رفع مشکلات آن بسیار ضروری هستند. این مواد در درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شوند:

  • آکنه
  • جوش
  • آفتاب سوختگی
  • بهتر کردن رنگ پوست

 

چای رویبوس و زیبایی

 

آلفا هیدروکسی اسید در بسیاری از محصولات مربوط به سلامت و بهداشت پوست استفاده می شود. روی نیز بر سلامت، روشنی و شفافیت پوست تأثیر می گذارد. روی می تواند زخمها را درمان کرده و به ساخت غشا سلول ها کمک کند. در نتیجه پوست بهتر می تواند در برابر اشعه مادون بنفش از خود محافظت کرده و مانع ایجاد التهاب شود. ناحیه آسیب دیده پوست را می توان به چای رویبوس آغشته کرد و یا می توان آن را نوشید تا مشکل برطرف گردد.

موی زیبا

گیاه رویبوس مملو از پتاسیم، روی، مس و کلسیم است. این مواد در حفظ سلامت و رشد مو بسیار موثرند. همچنین مانع ریزش مو می شوند. چای رویبوس خاصیت ضد التهاب دارد و می تواند علائم شوره سر را از بین ببرد. پلی فنولهای این چای از فولیکولهای مو در مقابل اشعه آفتاب و صدمات ناشی از آن محافظت کرده و مو را براق می کنند.

لبخند زیبا

گیاه رویبوس حاوی مواد معدنی زیادی مانند کلسیم، فلوراید و منگنز است و سلامت دندان را تضمین می کند. فلورایدی که در خمیر دندانها و دهان شویه ها وجود دارد، از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. کلسیم دندانها را سالم و محکم می کند و منگنز موجب تحریک آنزیمهای بدن می شود. این آنزیمها توده استخوانی بدن را افزایش داده و آن را درمان می کنند.

بدن زیبا

گیاه رویبوس یک چای مفید برای کاهش وزن است. اگر بتوانید صبح ها چای رویبوس را جایگزین قهوه کنید، می تواند در سال 3 و نیم کیلو وزن خود را کاهش دهید. این چای کالری ندارد و بطور طبیعی طعمی شیرین دارد.

 

گیاه رویبوس

 

کتچینی که در چای رویبوس وجود دارد نیز به کاهش وزن کمک می کند. رویبوس خواب را بهتر می کند. لازمه داشتن پوست زیبا، خواب کافی و خوب است. یک فنجان چای رویبوس را جایگزین قرصهای خواب آور کنید و بطور طبیعی آرام بگیرید و خوب بخوابید.


منبع gentletouch
نظر بگذارید