چرا باید استعداد فرزندمان را سریع پیدا کرده و پرورش دهیم؟

مرز میان توقعات ما با آرزوی بهترینها برای فرزندمان بسیار سخت مشخص می شود. اگر چه توقعات ما قلبی است، اما استانداردهائی که ما بدون در نظر گرفتن استعداد فرزندمان و از دیدگاه خودمان تعیین می کنیم، فشار زیادی بر او وارد می کند. بسیاری از والدین آرزوهای بزرگ برای فرزندان خود دارند، حتی قبل از به دنیا آمدنشان، به فکر خانواده آینده او هستند.

نرسیدن به استانداردهای ما، کودک را هراسان می کند و این چیزی نیست که ما واقعاً می خواهیم. هر پدر و مادری موظف هستند محیطی آرام برای فرزند خود مهیا کنند، تا او بتواند سالم رشد کرده و پیشرفت نماید.

چگونه پدر و مادر باید به فرزند خود کمک کنند تا استعدادهایش باور شوند؟

  1. محیط حمایت کننده و پر از عشق

همه دوست داریم که فرزندمان در تمام جهات زندگی برجسته و درجه یک باشد، اما نمی توانیم برای رسیدن به این هدف، به او فشار وارد کنیم. اگر بتوانیم روشی بدون فشار برای او پیدا کنیم که برمبنای توانایی هایش آموزش ببیند، توانسته ایم یک محیط حمایتی برای او مهیا کرد باشیم.

ابتدا باید استعداد او را مثلاً در هنر پیدا کنیم و حمایتش کنیم. اما نباید از او توقع خلق یک شاهکار داشته باشیم. پس وظیفه ما کشف علایق و استعدادهای فرزندمان است و پس از آن باید آنها را در راه رسیدن و تکامل حمایت کنیم.

  1. افزایش اعتماد و اطمینان

آنچه که در محیط یک کودک وجود دارد ناآشناست و هنگامی که با آنها برخورد می کنند، باید آموزش ببینند تا اعتماد و اطمینانشان افزایش یابد.

اگر بتوانید که استعداد اورا در سنین پائین کشف کنید، او متوجه می شود که در انجام کاری می تواند فرد خوب و موفقی باشد. چنین کاری اورا نسبت به مهارتی که دارد مطمئن می سازد و موجب افزایش اعتماد و اطمینان شان می شود.

  1. پرورش مهارتها

برای اینکه استعداد کودک خود را بدرستی کشف کنید، باید او را در معرض کارهای مختلف بطور مثال توپ بازی، استفاده از وسایل نقاشی و امثالم قرار دهید، تا ببینید که به چه کارهائی علاقه مند است.

امتحان محیطهای مختلف باید به آهستگی انجام شود، تا بتواند به آرامی علاقه خاص خود را نشان دهد. سپس باید در همان سنین پائین، مهارتهای او را پرورش دهید.

  1. افزایش شانس موفقیت

هر چه سن کودک بالاتر می رود، آگاهی او بیشتر می شود، در نتیجه تمرکز او بر علائقش افزایش می یابد. برخی از کودکان تا سن دبیرستان هنوز تکلیفشان با خودشان مشخص نیست، اما گروهی دیگر به دنبال کاری که دوست دارند می روند. شما می توانید مانع این تأخیر در گروه اول شوید.

اگر بتوانید چنین محیطی برای فرزندتان مهیا کنید تا استعداد او به شکل مناسبی رشد کند و همچنین تمام نیازهای او را برای رسیدن به هدفش تهیه کنید، موفقیت او را تضمین کرده اید.

  1. مهمترین سرمایه گذاری در زندگیتان

پرورش کودک بخصوص در عصر فعلی کار آسانی نیست. کتابها و مقالات آموزشی زیادی وجود دارند که می توان به کمک آنها کودک خود را به فردی مستقل تبدیل کرد. بهترینها را انتخاب کنید و با کمک آنها استعداد و استقلال کودک خود را پرورش دهید.

علاوه بر این کودکان سرمایه های زندگی ما هستند. پس بدون اینکه به آنها فشار آوریم، به آنها کمک کنیم تا علایق خود را پیدا کنند و بارورش کنند. انسان مستقل و توانا بهتر و شادتر زندگی می کند. داشتن فرزند مستقل، ماهر و توانا بزرگترین سرمایه ما در زندگیست.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید