افرادی که ذهن قوی دارند چه کارهایی را انجام نمی دهند؟

افراد با ذهن قوی عادات سالمی دارند. آنها می توانند احساسات، افکار و رفتارهای خود را طوری مدیریت کنند که موجب موفقیت آنها در زندگی شوند.

با توجه به رفتارهایی که آنها انجام نمی دهند، شاید شما هم بتوانید ذهنی قوی برای خود بسازید.

  1. وقت خود را برای تأسف خوردن به حال خود تلف نمی کنند

این افراد هرگز به حال خود تأسف نمی خورند و به رفتاری که دیگران با آنها کرده اند فکر نمی کنند. در عوض آنها مسؤولیت نقش خود در زندگی را به عهده می گیرند. آنان باور دارند که زندگی همیشه ساده و عادلانه نیست.

  1. قدرت خود را از دست نمی دهند

این افراد هرگز اجازه نمی دهند کسی آنها را کنترل کند و یا با قدرتی غالب با آنها برخورد کند. هر گز از آنها نمی شنوید که بگویند: “رئیسم حال مرا بد می کند”. آنها می دانند که خود باید احساس خود را کنترل کنند و می دانند که حق انتخاب پاسخی که می دهند در دست خودشان است.

  1. از تغییر خجالت نمی کشند

افراد با ذهن قوی از تغییر هراسی ندارند. این افراد از تغییرات مثبت استقبال می کنند و تلاش می کنند که انعطاف پذیر باشند. آنان می دانند که تغییرات اجتناب ناپذیرند و باور دارند میتوانند با توانایی خود با آن تطابق پیدا کنند.

  1. هرگز انرژی خود را برای کارهائی که در کنترل آنان نیست، هدر نمی دهند

هرگر نمی شنوید که این افراد در مورد ترافیک و یا اشیاء گم شده شکایت کنند. در عوض، بر کارهائی که در کنترل آنان است، متمرکز می شوند. آنها می دانند که در برخی از اوقات تنها می توانند بر نگرش خود کنترل داشته باشند.

  1. نگران خوشایند دیگران نیستند

افراد با ذهن قوی هرگز برای خوشایند دیگران کاری انجام نمی دهند. آنها از “نه” گفتن در زمان مناسب هراسی ندارند. آنها تمام تلاش خود را می کنند که منصف و مهربان باشند، اما اگر کسی از آنها ناراحت شود، می توانند با این مشکل کنار بیایند.

  1. از ریسک حساب شده هراسی ندارند

این افراد هرگز بی فکر و منطق ریسک نمی کنند. اما اگر همه جوانب را بررسی کنند، از ریسک حساب شده لذت می برند. این افراد قبل از تصمیم گیری، کارها را سبک و سنگین کرده و منافع آن را در نظر می گیرند. سپس با حساب تصمیم می گیرند و عمل می کنند.

  1. در گذشته نمی مانند

این افراد در گذشته زندگی نمی کنند. هرگز آرزو نمی کنند که کاش همه چیز فرق می کرد. آنها به گذشته نگاه کرده و درسهایی را که آموخته اند به خاطر میاورند.

روزهای بد و خوب گذشته آنها را درگیر نمی کنند و در حال زندگی کرده و برای آینده برنامه ریزی می کنند.

  1. یک اشتباه را تکرار نمی کنند

افراد با ذهن قوی، مسؤولیت رفتار خود را به عهده گرفته و از اشتباهات خود درس میاموزند. در نتیجه یک اشتباه را بارها و بارها تکرار نمی کنند. این افراد به جلو می روند و برای آینده تصمیم گیری می کنند.

  1. از موفقیت دیگران خشمگین نمی شوند

این افراد از موفقیت دیگران خوشحال می شوند. آنها به افرادی که از آنها پیشی می گیرند حسادت نمی کنند. آنها می دانند که این موفقیت نتیجة کار سخت و تلاش است و در نتیجه دوست دارند که بیشتر تلاش کرده و به موفقیت برسند.

  1. پس از اولین شکست از پا نمیافتند

برای این افراد شکست دلیلی برای ایستادن و عقب نشینی نیست. آنها از شکستهای خود درس گرفته و در را ه پیشرفت خود استفاده می کنند و برای رسیدن به هدفشان همه تلاش خود را بکار می گیرند.

  1. از تنهایی نمی ترسند

این افراد از سکوت و تنهائی هراسی ندارند. آنها در تنهایی از افکار خود برای ترقی، پیشرفت و برنامه ریزی استفاده می کنند.

افراد قوی متکی به همراهی دیگران نیستند و از تنهائی خود لذت می برند. آنها می دانند که چگونه زمان تنهائی خود را پر کرده و شاد باشند.

  1. دنیا را بدهکار خود نمی دانند

افراد قوی تصور نمی کنند که دنیا آنان را برای یک زندگی خاص منسوب کرده است. آنان فکر نمی کنند که افراد دیگر موظف به مراقبت از آنها هستند و یا اینکه دنیا باید به آنها امتیازاتی فراتر از دیگران بدهد.

  1. به دنبال نتیجه آنی و فوری نیستن

هدف این افراد هر چه باشد- کاهش وزن یا راه اندازی یک شغل- مطمئن هستند که رسیدن به نتیجه زمان بر است. این افراد تمام مهارتها و زمان خود را به بهترین نحو بکار می گیرند تا زمان و هدف نهایی برسند.


تیرینک در اینستاگرام

منبع lifehack
نظر بگذارید