تاریخچه قهوه امریکانو

قهوه آمریکانو قصه جالبی دارد که به زمان جنگ جهانی دوم باز می گردد. سربازان مستقر در ایتالیا به دنبال نوشیدن یک قهوه قوی بودند و هنگامی که به کشور خود باز گشتند، این قهوه قوی را با خود به ارمغان آوردند.

تاریخچه قهوه امریکانو

قهوه امریکانو قصه جالبی دارد که به زمان جنگ جهانی دوم باز می گردد. سربازان مستقر در ایتالیا به دنبال نوشیدن یک قهوه قوی بودند و هنگامی که به کشور خود باز گشتند، این قهوه قوی را با خود به ارمغان آوردند. تا آن زمان قهوه تلخ تنها قهوه ای بود که نوشیده می شد، اما چه شد که قهوه امریکانو به یک قهوه برای مصرف روزانه تبدیل شد.

تاریخچه ای کوتاه از قهوه در ایالات متحده

هنگامی که قهوه در قرن 17 به جهان جدید معرفی شد، تنها توسط افرادی استفاده می شد که به نوشیدن آن تمایل نشان می دادند. اما طبق بررسی ها هنگامی که انقلاب آغاز شد همه چیز تغییر کرد. زمانی که مهاجرین در بوستون مستقر شدند، قهوه تبدیل به یک نوشیدنی مورد علاقه مهاجران در جلسات مقابله آنها با مجلس انگلیس شد.
تا سال 1865 قهوه بسیار محبوبیت پیدا کرد. جان و چارلز آربوکل در آن زمان آغاز به رست قهوه و فروش آن به گله داران و کابویها نمودند.

پس از آن محصولاتی با نامهایی مانند مکس ول هاوس و فولگر به بازار ارائه شدند که نه تنها منبع درآمد و ثروت برای آنها شد، بلکه موجب ترویج بیشتر مصرف قهوه گردید.

قهوه امریکانو در جنگ

قهوه و سربازان

قهوه امریکانو بیشترین محبوبیت خود را مدیون ارتش امریکاست. طبق مقاله ای که در نیویورک تایمز منتشر شد، با شروع جنگ جهانی دوم سربازان امریکایی در جبهه های جنگ شرکت کردند. این سربازان به مقدار زیاد قهوه می نوشیدند و به همین دلیل گرایند، بسته بندی و ارسال قهوه به مناطق جنگی بسیار افزایش یافت. سربازان در خانه های خود از قهوه های مرغوب استفاده می کردند و به همین دلیل به قهوه هایی که به مناطق جنگی ارسال می شد، علاقه ای نشان نمی دادند. این قهوه های تلخ بوده و با ذائقه آنها سازگاری نداشت.

در این زمان بود که قهوه آمریکانو متولد شد. با اضافه کردن آب به اسپرسویی که در ایتالیا مرسوم بود، سربازان توانستند طعم این قهوه را به قهوه هایی که در خانه می نوشیدند نزدیکتر کنند. رفته رفته قهوه امریکانو در جهان مشهور شده و مورد علاقه همگانی قرار گرفت.

قهوه امریکانو

قهوه امریکانو مدرن

از سال 1475 کافی شاپهای تقریباً مدرن و جدید در ترکیه شکل گرفتند. در این مکانها قهوه های تلخ، بدون فیلتر سرو می شد و اضافه کردن کرم (شیر) و شکر هنوز باب نبود. هنگامی که در سال 1529 اولین کافی شاپ در اروپا تأسیس شد، در امریکا نیز با ورود مهاجرین این مکانها ایجاد شدند. این کافی شاپها محل ملاقات تاجرها بود. آنطور که در گزارشات آمده است، بازار بورس نیویورک به واسطه معاملاتی که در این کافی شاپها (کافی شاپی به نام تانتین) شکل گرفت.

امروزه وقتی هوس قهوه می کنید، در هر گوشه ای می توانید آن را تهیه کنید. شما می توانید قهوه خود را با هر نوع ترکیبی تهیه و یا خریداری کنید. همه این اتفاقات به دلیل همت سربازانی است که در جنگ جهانی دوم جنگیدند و شما می توانید امروز از نوشیدن یک قهوه امریکانو لذت ببرید.


نظر بگذارید