روشهای ساده برای جذب مشتری بیشتر به کافه ها

نشستن و خواندن کتاب در یک کافه آرام و ساکت، بسیار ایده آل است. اما اگر این موضوع ادامه پیدا کند، صاحب کافه با یک ضرر بزرگ مواجه می شود.

 آیا نمای خارجی کافه شما به گونه ای هست که مردم عادی جلوی آن بایستند و رفته رفته وسوسه شده، داخل شده و یک نوشیدنی بنوشند؟ مشخصاً یک کافه محلی نمی تواند با کافه های شرکتهای بزرگ و یا کافه های زنجیره ای رقابت کند، اما جای نگرانی نیست.

راههای ساده ای که بتوان مشتریهای بیشتری را جذب کرد

اضافه کردن نام کافه در لیست کافه های محلی

در دنیای امروز اکثر ما زمان زیادی از گوشی های خود استفاده می کنیم، پس لازم است که اسم کافه را در لیست کافه های محلی در اینترنت ثبت کرده و آن را معرفی کنید.

از طریق گوگل مَپ کافه ها و رستورانهای محلی اطراف خود را پیدا کنید و اسم کافه خود را در این لیست قرار دهید. سعی کنید بازدید کننده بیشتری برای کافه خود پیدا کنید تا بلافاصله در ردیف پر بازدید کنندگان قرار گیرد. با این کار می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید قرار دادن کافه خود که به صورت رایگان انجام پذیر است، در بخش گوگل مای بیزنس (Google My Business) است. مطمئن شوید که محل کافه تان حتماً در نقشه مشخص شده باشد. مشتریان مکانهای تأئید شده و مشخص را بیشتر می پسندند. در پروفایل خود تمام اطلاعات خود را ثبت کنید.

از جمله ساعت را تنظیم کنید، آدرس دقیق محل کافه، وب سایت و تلفن خود را بنویسید. مشتریان وقتی بتوانند به راحتی اطلاعات لازم را بدست آورند، بیشتر برای دیدن و سر زدن به مکانی رغبت نشان می دهند.

گوگل به شما می گوید چند نفر از اطلاعات شما دیدن کرده اند و چند نفر صفحه شما را باز کرده اند. با دانستن این اطلاعات بهتر می توانید ایده های بیشتری برای جذب مشتری بکار گیرید.

علاوه بر این شما می تواند کافه خود را در Yelp و TripAdvisor و Facebook نیز معرفی کنید. این سایتها نیز دارای سیستم متریک رایگان هستند و به شما اطلاعاتی در مورد تعداد، سن و محل مشتریان احتمالی آینده می دهند.

ساعت کاری حتماً باید به روز باشد، تا مشتریان غیر محلی به راحتی و با خیال راحت بتوانند برای آمدن به کافه شما برنامه ریزی کنند.

یکی از بهترین راههای جذب مشتری عکسهای با کیفیت از کافه تان است، تا مشتریان بتوانند با محیط کافه، دکورهای داخلی و خارجی آن آشنا شوند. اضافه کردن منو نیز بسیار مهم است. کافه هایی که در پروفایلشان عکس و اطلاعات دقیق داشته باشند، بازدیدکننده بیشتری خواهند داشت.

در صنعت توریسم فعالیت کنید

مسافرین هنگامی که به شهری جدید وارد می شوند، معمولاً به دنبال مکانی برای گذراندن وقت، نوشیدن و آشنا شدن با افراد جدید هستند. اگر کافه شما نزدیک یک موزه، یا در مزکز شهر و یا مکانهای دیدنی دیگری است، بطور طبیعی مشتریان زیادی بخصوص توریستها و مسافرین به آنجا میایند.

از هتلها، هاستلها، آژانس های مسافرتی و مراکز راهنمایی توریستها در خواست کنید به شما اجازه دهند تا کارت و فلایرهای خود را در آن مکانها قرار دهید تا مسافرین و توریستها به آن دسترسی داشته باشند.

به آنها بگویید که کافه شما یک مکان دیدنی و جالب است و ارزش سر زدن به آنجا را دارد. شاید بتوانید از کسانی که نقشه برای توریستها تهیه می کنند بخواهید، محل کافه شما را روی آن مشخص کنند و نام کافه شما را به عنوان یک مکان دیدنی در آن ثبت کنند. معمولاً مسافرین خسته و تازه از راه رسیده به دنبال مکانی برای استراحت هستند.

در سوشال میدیا به روز باشید

حضور فعال در سوشال میدیا، یکی از بهترین روشها برای جذب مشتری است. یک محتوای کامل و خوب در سوشال میدیا می تواند مشتریان زیادی را وسوسه و جذب کند. با درست کردن هشتگ اجازه دهید تا مشتریان بیشتری با کافظ شما و جاذبه های آن آشنا شوند.

هر روز استوری و محتواهای جذاب در صفحه خود بگذارید. با این روش پروفایل شما بیننده بیشتری پیدا می کند. با روشهای جدید مارکتینگ آشنا شده و در کار خود بکار ببرید. هر چه تعداد فالورهای شما بیشتر باشد، افراد بیشتری با کافه شما آشنا می شوند.

در مجلات و روزنامه بخصوص محلی ها تبلیغ کنید

اگر نام و اطلاعات کافه شما در روزنامه ها و بلاگهای محلی ثبت شود، بیشتر شناخته می شود. اطلاعاتی در مورد مهارتهای کاری، کیفیت محصولات و قیمتهای استثنایی محصولات خود در این روزنامه ها تبلیغ کنید. بهتر است که در فعالیتهای محلی شرکت کنید تا هم محلی ها، شما را به عنوان یک فرد فعال در محله خود بپذیرند.

از تبلیغات درست و بر مبنای واقعیت استفاده کنید

مشتریهایی که دارید، بهترین کسانی هستند که می توانند نتیجه مارکتینگ شما را بالا ببرند. نظرات صادقانه آنها در شبکه های اجتماعی می تواند مشتری بیشتری برایتان جذب کند.

علاوه بر منوی با کیفیت شما، این نظرات می تواند مشتریان احتمالی را در مورد منوی با کیفیت شما مطمئن سازد. به کارکنان خود تعلیمات مناسب دهید  تا با مشتریان به خوبی برخورد کنند. نتیجه رفتار خوب و منوی با کیفیت تعداد مشتریان را افزایش می دهد.

به نظرات و سؤالات مشتریان خود پاسخ دهید. از کسانی که وقت گذاشته و نظر می دهند تشکر کنید. اگر نظر بدی گرفتید، نترسید. به سادگی می توانید از کمبود و مشکل مشتری، بسیار مؤدبانه عذرخواهی کرده و دلیل مشکل را برایش توضیح دهید.

مشتریان دیگر با دیدن پاسخ شما متوجه می شوند که کافه شما و افرادی که در آن کار می کنند، بسیار حرفه ای است و به مشتریان اهمیت زیادی می دهد.

به مشتریان با وفای خود جایزه و پاداش دهید

با استفاده از نرم افزارهای مخصوص و یا به شکل دستی به مشتریان دائمی خود امتیاز دهید. با جمع شدن امتیازات و به حد  نصاب رسیدن به آنها جایزه دهید. با این کار مشتریان را درگیر می کنید. یک مشتری دائمی با به حد نصاب رسیدن امتیازاتش، از نوشیدنی یک قهوه رایگان لذت می برد و دوباره به کافه شما میاید.

اگر اطلاعات مشتریان خود را داشته باشید، می توانید در مناسبتهای خاص آنها مانند سالگرد ازدواج و یا تولد، به آنها تبریک گفته، آنها را دعوت کنید و قهوه رایگان به  آنها بدهید. با این رفتارهای ساده و کوچک می توانید مشتریان خود را تبدیل به مشتری ثابت کنید و شاید دیگر نیازی به جذب مشتریهای جدید نداشته باشید.

میزبان مناسبتهای آنها باشید

یکی از راههای جذب مشتری، برگزاری مناسبتهاست. مشتریان همیشگی می توانند از دوستان خود دعوت کنند تا برای برگزاری مراسم تولد و یا هر چیز دیگر به کافه شما بیایند. در فیس بوک، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر عکس یا فیلم این مراسم را استوری کرده و یا پست کنید.

علاوه بر برگزاری مراسم مشتریانتان، شما می توانید برنامه های خاصی را در کافه خود برگزار کنید و از مشتریان خود دعوت کنید تا در آن شرکت کنند.

بطور مثال تماشای یک کنسرت یا برنامه تلویزیونی، موسیقی زنده، مسابقه شطرنج و حتی برنامه کتابخوانی برای مشتریان بسیار جذاب است و موجب جذب آنها به کافه شما می شود.  یک کافه شلوغ می تواند تبدیل به محل ملاقات و حتی برگزاری مراسم محلی شود.

چگونه مشتریان را ترغیب کنید تا مشتریان برای دورکاری به کافه شما بیایند؟

در سالهای اخیر به تعداد افرادی که دورکاری می کنند افزوده شده است. شرکتهایی که از دور کاری استفاده می کنند، نه تنها موجب راحتی کارکنان می شوند، بلکه به آنها اجازه می دهند تا در هر مکانی که دوست دارند کار خود را انجام دهند.

در حال حاضر بسیاری از کافی شاپها تلاش دارند تا محیطی مناسب برای اینگونه افراد مهیا کنند. این یک موقعیت شغلی بسیار مناسب برای کافه دارها ایجاد می کند. برای جذب مشتری در این شرایط علاوه بر اینکه می توان از همان روشهای گفته شده استفاده نمود، بلکه می توان از روشهای مناسب دیگری نیز استفاده کرد.

امکانات اولیه را برای مشتری مهیا کنید

موفق ترین کارها و یا محصولات آنهایی هستند که بتوانند نیازهای اولیه را برطرف سازند. بطور مثال داشتن یک اینترنت پر سرعت، مشتریان بیشتری را جذب می کند.

در برخی از این کافه ها علاوه بر اینترنت پر سرعت، پرینتر رنگی و حتی صبحانه و میان وعده هم برای مشتریان در نظر گرفته می شود.گاه مشتریان می توانند برای استفاده از کافه اشتراک مثلاً یک ماهه بگیرند.

 والدینی که فرزند دارند، خوشحال می شوند اگر بتوانند فرزندان خود را نیز به همراه ببرند. شما می توانید یک اتاق بازی کودک درست کنید تا والدین به راحتی به کار خود برسند. داشتن صندلی و مبلهای راحت و زیبا جذابیت بیشتری به کافه می دهند.

از میزهای مشترک در کافه استفاده کنید

دیدن افراد دیگر هنگام کار، انگیزه را افزایش می دهد. استفاده از میزهای مشترک این امکان را ایجاد می کند تا افراد هنگام کار کنار یکدیگر قرار گیرند و از تلاش یکدیگر انگیزه بگیرند.

با افزایش هر روزه کافی شاپها، شرکتهای بزرگ سازنده تکنولوژیهای جدید نیز برای تبلیغات خود پا به میدان گذاشته اند و تلاش می کنند تا کافی شاپها را با بهترین تکنولوژی خود مجهز کنند. داشتن تکنولوژیهای جدید یکی دیگر از روشهای جذب مشتری است.

 عرضه امتیاز به مشتریان همیشگی

لزومی ندارد که یک شرکت بزرگ و یا جزء کافه های زنجیره ای باشید، شما هم می توانید برای مشتریان همیشگی خود امتیازاتی قائل شوید.

برای مشتریان دائمی خود پس از چند مرتبه که به کافه تان آمده اند و یا پس از چند سفارش، شیرینی و یا قهوه رایگان سرو کنید. با این روش مشتریانتان بیشتر به کافه میایند و دیگران را نیز به آمدن تشویق می کنند.

اگر کافه شما چند شعبه دارد می توانید کارتهای امتیاز مشتریان خود را طوری تهیه کنید که با مراجعه به هر یک از شعبه های شما به امتیازاتشان اضافه شود و بتوانند در هر شعبه ای که دوست دارند از جایزه خود استفاده کنند.

 به خاطر داشته باشید، هر چه بیشتر و بهتر به مشتریان خود سرویس داده و یا نیازهای آنها را تأمین کنید، آنها نیز کافه شما را سر پا و موفق نگه می دارند.


تیرینک در اینستاگرام

منبع thewaytocoffee
نظر بگذارید