همه چیز درباره ی شکلات تلخ و قهوه تلخ

شکلات تلخ و قهوه تلخ

شکلات تلخ و قهوه تلخ هر دو از دانه های قهوه و کاکائوی رست شده تهیه می شوند. هنگامی که ایندو با یکدیگر استفاده می شوند طعم دلپذیری ایجاد می کنند. اگر بدانید که این دو را چگونه با یکدیگر استفاده کنید، مطمئناً از طعم هر یک بیشتر لذت خواهید برد.

تهیه هر یک با استفاده از دانه آغاز می شود. روش رست و فرآوری این دو محصول خیلی به یکدیگر شباهت دارند. معمولاً هر دو پس از رست، فرآوری و گرایند شده به بازار عرضه می شوند.

از دانه های کاکائو پودر و کره کاکائو بدست می آید. کره موجود در کاکائو موجب طعم خاص و خوب در کاکائو می شود. از دانه های قهوه نیز پودر قهوه بدست می آید که به کمک آب داغ طعم و عطر خود را نشان می دهد.

همانطور که طعم شکلات تلخ به میزان کاکائوی مصرفی دارد، طعم قهوه تلخ نیز به خاکی که قهوه در آن به عمل می آید بستگی دارد. طعم قهوه نه تنها بستگی به خاک و دمای محل کشت آن دارد، بلکه به نوع و روش رست آن نیز وابسته است.

با وجود اینکه در کشوری مانند ایتالیا که انواع قهوه های اسپرسو، کاپوچینو و کافه لاته طرفداران زیادی دارد، اما قهوه در آن کشور کشت نمی شود. طبق آمار بیشترین مقدار قهوه در برزیل و سپس ویتنام تولید می شود.

کلمبیا در جایگاه سوم تولیدکنندگان قرار دارد. اندونزی نیز یکی از مهمترین تولیدکنندگان قهوه است. خاک اندونزی به دلیل حاصلخیزی زیاد مکان خوبی برای کشت کاکائو نیز به حساب میاید.

راهنمایی کاربردی برای استفاده بهتر از شکلات تلخ و قهوه تلخ

برای بهره بهتر و بیشتر از قهوه و کاکائو باید برخی از نکات اولیه را در مورد هر دو بدانیم. قهوه همانطور که می دانید دارای سه گروه متفاوت یعنی روبوستا، عربیکا و ترکیب روبوستا و عربیکاست. دانه های آنها از لحاظ رنگ با یکدیگر متفاوتند. قهوه عربیکا دانه هایش سبز و روبوستا قهوه ای قرمز هستند.

طعم قهوه عربیکا تم گل مانند دارد، در حالی که روبوستا بیشتر شکلاتی و بافت کرم مانند دارد. استفاده از شکلات تلخ به مراتب بهتر از شکلات شیری است چون برای بدن منافع زیادی دارد.

در تهیه شکلات تلخ از کره کاکائو که منبع آنتی اکسیدان است استفاده می شود، در حالی که در تهیه شکلات شیری از روغن حاوی پالم استفاده می گردد.

شکلات تلخ نه تنها فوائد زیادی دارد بلکه طعمش تا مدتها در دهان باقی می ماند. به همین دلیل موجب می شود که فرد شکلات کمتری بخورد.

علاوه بر این شکر شکلات شیری موجب افزایش اشتها می گردد. یک شکلات تلخ مرغوب براق بوده وبافت کرمی نرم دارد. پس در انتخاب شکلات تلخ باید انواع آن را آزمایش کنید و هر کدام بافت نرم، حالت اسیدی متعادل و تلخی مناسب دارد را انتخاب کنید.

دانستن خصوصیات یک قهوه خوب و یک شکلات مرغوب به شما امکان میدهد تا بهترین هماهنگی را میان ایندو ایجاد کنید. اسپرسو بهترین و بیشترین هماهنگی را با شکلات تلخ دارد و به همین دلیل تا مدتها طعم هر دو در دهان باقی می ماند.

قهوه عربیکا برای تهیه اسپرسو زیاد مناسب نیست، چون طعم اسپرسو باید بارز باشد و معمولاً عربیکا طعم ملایمی دارد. با کمی هزینه و زمان می توانید هماهنگ ترین شکلاتها و قهوه ها را که با ذائقه تان همخوان هستند انتخاب کنید و از آنها لذت ببرید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید