چگونه باید با افرادی که هنگام سفر هوایی موجب آزارند، برخورد کرد؟

فرقی نمی کند‌با چه خط هواپیمایی، چه نوع سفر هوایی می‌روید، مقصدتان کجاست و پروازتان چند ساعت طول می‌کشد، همیشه با افرادی برخورد می‌کنید که گاه موجب آزارتان می‌شوند. این بار که سفر هوایی داشتید حتماً به اطراف خود دقت کنید حتماً با این افراد مواجه می‌شوید.

فردی که مبتلا به سرما خوردگی است

هواپیماها کارخانه میکروب سازی است. ممکن است که شما از جرم و میکروب نترسید، اما می‌تواند مشکل ساز شود. همیشه حداقل یک نفر در هواپیما مبتلا به سرماخوردگیست و مدام سرفه و عسطه کرده و یا سینه خود را صاف می‌کند. شما نمی‌دانید که این افراد واقعاً ناقل بیماری هستند یا نه. اگر چه آنها واقعاً ناقل نباشند رفتار و صدای آنها کم کم موجب آزارتان می‌شود.

راه حل: اگر چه نمی‌توانید مانع سرفه و یا عطسه این افراد شوید، اما می‌توانید با شستن دستها و استفاده از مواد ضد عفونی کننده به جمع آنها اضافه نشوید.

افرادی که حمام نمی‌کنند

اگر وارد هواپیما شده‌اید و بلافاصله به دلیل بوی بد دلتان بخواهد از آنجا خارج شوید؟ این بو به دلیل بد کار کردن تهویه هواپیما نیست. در واقع اکثراً به دلیل حضور افرادی است که حمام نرفته‌اند، و یا از خوشبو کننده استفاده نکرده‌اند. شاید دلتان برای افرادی که بوی بدنشان ناخوشایند است بسوزد، اما دوست ندارید چندین ساعت کنار او بنشینید.

راه حل: کنار آمدن با این شرایط بسیار مشکل است، به جز شستن لباسهای این فرد، راه دیگری به نظرتان نمی‌رسد. همیشه آماده سفر کنید و یک خوشبو کننده اتومبیل به همراه داشته باشید تا بین صندلی خود و این فرد قرار دهید و کمی بوی بد را متعادل سازید.

کودکانی که فریاد می‌زنند

سفر هوایی ارزان معمولاً برای سفرهای خانوادگی بسیار جذاب است. کار بدی نیست و الزاماً همه کودکان رفتار بدی هنگام پرواز ندارند. اما کودکانی هستند که به دلیل سرو صدایشان کل تجربه سفر را خراب می‌کنند. در همان سفر کودکان آرامی هستند، اما تحت الشعاع کودکان پر سر و صدا قرار می‌گیرند. در این شرایط نمی‌دانید که باید برای والدینش دلسوزی کنید و یا برای گوش خودتان.

راه حل: هدفونها را برای همینکار ساخته‌اند. فردی که فرزند ندارد نباید توسط کودکان پر سر و صدا آزار ببیند. آن را حق خود می‌دانند.

افراد پر حرف

گفتگو هنگام سفر هوایی بسیار خوشایند است. آشنایی با افراد جدید و یادگرفتن چیزهای جدید خیلی جالب است، اما گاه دوست دارید که در تنهایی خود باشید. متاسفانه برخی از افراد متوجه وقت و زمان شخصی دیگران نیستند و درکی از آن ندارند. آنها مدام حرف می‌زنند، حتی زمانی که شما به نوعی به آنها می‌فهمانید که علاقه‌ای به ادامه گفتگو ندارید، باز هم ادامه می‌دهند. به برخی از این افراد اگر مستقیماً هم بگوئید که علاقه‌ای به گفتگو ندارید، اهمیتی نمی‌دهند و باز صحبت می‌کنند.

راه حل: هدفون بهترین اسلحه برای خلاصی از این افراد است. خودتان را به خواب بزنید. سرتان را روی میز غذایتان بگذارید و جواب او را ندهید.

سفر هوایی 2

 افرادی که تمام طول سفر صندلی خود را می‌خوابانند

قسمت پشت صندلی های هواپیما قابلیت حرکت دارند تا مسافرین در مسیرهای طولانی بتوانند استراحت کنند. کمی عقب دادن صندلی اشکالی ندارد، اما باید بدانیم هر چقدر هم که کم صندلی را عقب بدهیم، باز هم فضای جلوی مسافر عقبی را تنگ کرده ایم. شاید اینکار حق آنها باشد، اما باید متوجه شوند که حق آنها حق دیگران را از بین می‌برد. این حق شماست که در هواپیما استراحت کنید ولی نه تا انتهای مسیر. اگر این حق است، کودکان پر سر و صدا، افراد بد بو و آدمهای پرحرف هم حق هر کاری را دارند.

راه حل: هیچ یک از ما دوست نداریم به فردی که در صندلی جلو نشسته است تذکر دهیم و از او بخواهیم که صندلی خود را به حالت اولیه برگرداند. یک فرد مؤدب پس از رفع خستگی صندلی را به جای اول خود باز می‌گرداند، اما برخی دیگر صندلی را به همین حالت نگه می‌دارند. اگر اینکار حق اوست، شما هم حق دارید از مهماندار بخواهید صندلیتان را تغییر دهد. این روش بهترین راه حل برای افراد قد بلند است.

افرادی که قانون پرواز را رعایت نمی‌کنند

این افراد گمان می‌کنند که قوانین وضع شده برای آنها نیست. این افراد هنگام رد شدن از گیت نوبت را رعایت نمی‌کنند، در جای خود نمی‌نشینند و برای سوار شدن عجله دارند. هر بار که رعایت قانون به آنها یادآوری می‌شود، به دنبال بهانه ای می‌گردند.

راه حل: اینگونه افراد طبیعتاً اهل مجادله هستند و با افرادی که قوانین را به آنها تذکر می‌دهند بحث می‌کنند. اجازه ندهید این افراد شما را آزار دهند، آنها زندگی را برای دیگران سخت می‌کنند، پس بهتر است با مأموران انتظامی مسأله را در میان بگذارید. مأموران چمدانهای آنها را باز می‌کنند و آنها را مجبور می‌کنند تا دوباره چمدانهای خود را مرتب کنند و نمی‌گذارند مزاحم دیگران شوند.

سفر هوایی 4
travel

 افرادی که بیشتر از حد مجاز بار داخل هواپیما می‌آورند

قیمت بار اضافه بسیار گران شده است. برخی از افراد برای فرار از پرداخت پول اضافه بار، آنها را به داخل هواپیما میاورند. میزان باری که می‌توان به داخل هواپیما برد نباید بیشتر از جایی که در بالای صندلی قرار دارد باشد. این محفظه‌ها مخصوص مسافرین دیگر نیز هست، پس نباید آن را با وسایل خود اشغال کنید. اینکار اصلاً کار خوبی نیست و موجب مزاحمت دیگران می‌شود.

راه حل: به وسایل این افراد دست نزنید و مشکل را با مهماندار در میان بگذارید. مهماندارها در جاسازی مهارت خاصی دارند، شاید بتوانند برای لوازم شما هم جا باز کنند و یا راه حل دیگری برای آن پیدا کنند.

افرادی که صندلی شما را اشغال می‌کنند

همیشه افرادی در سفر هوایی پیدا می‌شوند که سهواً و یا عمداً صندلی شما را اشغال می‌کنند. اگر این افراد سهواً صندلی شما را اشغال کرده باشند با تذکر شما آزرده می‌شوند، چون شما آنها را به اینکار متهم کرده‌اید و یا از اشتباهی که کرده‌اند خجالت می‌کشند و شوک می‌شوند. هر دو مورد ناراحت کننده هستند، اما برای یکی حداقل مورد شماتت قرار نمی‌گیرند.

راه حل: اگر احساس کردید که فرد مورد نظر اهل مجادله است، موضوع را با یکی از کارکنان هواپیما در میان بگذارید. اما اگر فرد مقابل اشتباه کرده است از او بخواهید جای خود را تغییر بدهد. هرگز با اینگونه افراد بی ادبی نکنید، چون ممکن است در پرواز دیگری شما هم اشتباه کنید.

سفر هوایی 3

نسبت به مهماندارها مودب و مهربان باشید

مهمانداران هر روز با مشکلاتی از ناحیه مسافران مواجه هستند. آنها مجبورند با تمام این مشکلات آزاردهنده کنار بیایند.  آنها هر روز با مشکلاتی که برای شما در پرواز پیش میاید روبرو هستند و شاید مشکلات دیگری که شما نمی‌بیند. تنها به این دلیل که این شغل آنهاست و بابت آن حقوق می‌گیرند، دلیلی برای بدرفتاری شما با آنها نمی‌شود. بدترین مسافرین افرادی هستند که نسبت به مهمانداران بی ادبی می‌کنند.

راه حل: شما نمی‌توانید یک فرد بی ادب را تربیت کنید، اما می توانید مراقب رفتار خود باشید. مطمئن شوید که مؤدبانه با آنها رفتار می‌کنید. رفتار خوب شما  موجب می‌شود که آنها نیز نسبت به دیگران رفتار خوبی داشته باشند و به امور آنها رسیدگی کنند.

افرادی که برای گوشهای شما احترام قائل نیستند

از آنجایی که دیدن فیلم در لپ تاپ، تبلت و حتی گوشی متداول شده است، بسیاری از افراد فیلم و شوهای مورد علاقه خود را به هواپیما آورده و تماشا می‌کنند. اما بسیاری از مردم هدفون خود را فراموش می‌کنند و در خانه جا می‌گذارند و یا به سادگی بدون اهمیت به اطرافیان از آن استفاده نمی‌کنند. حتی گوش کردن به موسیقی و یا کتابهای شنیداری هم اگر بدون هدفون باشد، موجب مزاحمت است.

راه حل: بهترین راه خریدن یک هدفون که معمولاً در پروازها به فروش می‌رسد، برای آنهاست.


تیرینک در اینستاگرام

منبع lifehack
نظر بگذارید