گرانترین قهوه های دنیا

شما که به قهوه علاقه خاصی دارید، آیا با گرانترین قهوه های دنیا آشنا هستید؟ شاید با نام قهوه های گرانقیمت دنیا آشنا نباشید و ندانید که دلیل این گرانی چیست. این مقاله تعدادی از قهوه های گران قیمت دنیا را به شما معرفی می کند. با مجله تیرینک همراه باشید.

1. قهوه بلک آیوری (Black Ivory Coffee) کیلویی 1000 دلار

قهوه بلک آیوری

این قهوه گرانترین قهوه در دنیاست که توسط شرکت بلک آیوری کافی در تایلند تهیه می شود. برای تهیه آن از دانه های قهوه عربیکا استفاده می شود. این دانه ها را به صورت تازه و به عنوان غذا به فیلها می دهند. هنگامی که میوه قهوه از مسیر گوارش فیل می گذرد، اسید معدة فیل، پروتئین میوه را شکسته و موجب مزه آن می شود. این قهوه بسیار گران است چون تنها مقدار کمی از این میوه ها در فرآیند گوارش سالم مانده و دفع می شوند که پس از خارج شدن از بدن فیل فقط مقدار کمتری را می توان فرآوری نمود.

2. قهوه فینکا الیهِرتو (Finca El injerto Coffee) کیلوئی 1000 دلار

قهوه فینکا الیهِرتو

این قهوه نیز یکی از گرانترین قهوه ها در دنیاست. این قهوه از دانه های کمیاب، قوی و کوچک تهیه می شود. به همین دلیل بسیار گران است. دانه ها در کانالی شسته شده و دو بار شکسته می شوند تا کیفیت آن بهتر شود.

3. قهوه لا اسمرالدا (گاشا) (Hacindala La Esmeralda Coffee) کیلوئی 700 دلار

قهوه لا اسمرالدا (گاشا)

این قهوه در کناره کوه بَروو در پاناما و در سایه درختان گوآوا به عمل میاید. طعم آن بسیار قوی و عالی است و به همین دلیل یکی از قهوه های گران است.

4. قهوه کوپی لُوآ (Kopi Luwak Coffee) کیلوئی 320 دلار

قهوه کوپی لُوآ

این قهوه یکی از عجیب ترین قهوه هاست که در اندونزی تولید می شود. میوه قهوه را به حیوانات داده تا بخورند. این میوه ها در مسیر گوارش تخمیر می شوند. دلیل عطر این قهوه آنزیمی است که در بدن گربه زباد وجود دارد. گربه زباد نوعی پستاندار است که بر خلاف نامش بیشتر به راسوها و میمون پوزه دار شباهت دارد. پس از گوارش میوه ها در بدن گربه زباد، مدفوع این حیوان جمع آوری شده و فرآوری می شود.

5. قهوه سنت هلنا (Saint Helena Coffee) کیلوئی 160 دلار

قهوه سنت هلنا

نام این قهوه بر گرفته از نام جزیره ای است که این قهوه در آنجا به عمل میاید. این جزیره زندان کشاورزان در زمان ناپلئون بناپارت بود. از آنجائی که ناپلئون به قهوه علاقه زیادی داشت، از این جزیره برای کاشت قهوه توسط این کشاورزان استفاده می کرد. این جزیره در میان اقیانوس اطلس قرار بوده و حدود 1200 مایل با کرانه غربی آفریقا فاصله دارد. دلیل گران بودن این قهوه، در کنار فرآوری، هزینه حمل و نقل آن است. این قهوه بسیار با کیفیت بوده و طعمی کاراملی با نشانه هائی از طعم مرکبات دارد.

6. قهوه مولوکای (Molokai Coffee) کیلوئی 105 دلار

قهوه مولوکای

هاوائی یکی از بهترین مناطق کشت قهوه است. قهوه مولوکای یکی از بهترین قهوه هائی است که در این منطقه کشت می شود. معارتدر کاشت و فرآیند تولید این قهوه موجب گرانی آن است.

7. قهوه جامایکَن بلو مانتِن (Jamaican Blue Mountain Coffee) کیلوئی 100 دلار

قهوه جامایکَن بلو مانتِن

این قهوه در کوههائی به همین نام و در ارتفاع 5000 فوتی زمین کشت می شود. بارش زیاد باران آب فراوانی برای کشت این قهوه مهیا می کند. این قهوه بر خلاف قهوه های دیگر طعم تلخی ندارد و بسیار ملایم است. این قهوه در ژاپن محبوبیت زیادی دارد و به همین دلیل قیمت آن بالاست.

8. قهوه فازنتا سنتا اینِس (Fazenda Santa Ines Coffee) کیلوئی 100 دلار

قهوه فازنتا سنتا اینِس

این قهوه در کوههای مَنتی کُوِرا در برزیل به عمل میاید. قدمت آن به بیش از 100 سال می رسد. این قهوه بسیار خوش طعم بوده و میوه های داخل آن طعمی شیرین و میوه ای به آن می دهند.

9. قهوه لُس پلَنِس (Los Planes Coffee) کیلوئی 80 دلار

قهوه لُس پلَنِس

این قهوه در مزرعه ای در السالوادور توسط خانواده سرجیو تیکاس یِیِز کشت می شود و در سال 2006 توانست مقام دوم را در جهان را به خود اختصاص داد. در سال 2011 مقام یازدهم را کسب نمود. طعم آن تازه و در طعمهای مختلف شکر قهوه ای ونارنگی و کارامل به فروش می رسد.

10. قهوه می اسپرانزا (Mi Esperanza Coffee) کیلوئی 70 دلار

قهوه می اسپرانزا

این قهوه در میان علاقه مندان به قهوه بسیار محبوبیت دارد. طعم آن در انتها کمی به تلخی می زند و در طعم های آجیلی، میوه ای و ادویه ای نیز در بازار بفروش رسیده و کمی گرانقیمت است.


منبع luxhabitat
نظر بگذارید