آیا ویروس کووید 19 ساخته دست بشر است یا یک ویروس طبیعی است؟

یافته های جدید نشان می دهند که بر خلاف شایعات، ویروس کووید 19 یک پدیده طبیعی است و در آزمایشگاه و یا محیطهای مصنوعی ساخته نشده است. برای نتیجه گیری صحیح در چین، اطلاعات ژنهای بیماران مبتلا مورد بررسی قرار گرفت و مشخص گردید این ویروس طبیعی است.

از زمانی که این ویروس در هوئبی در دسامبر 2019 شناخته شد، تا کنون یک میلیون و چهارصد هزار نفر در 200 کشور جهان آلوده به این بیماری شده اند.

ویروس کووید 19 یک ویروس طبیعی متحول شده

درحالی که تصور بر این است که این ویروس زائیده دست بشر است و به صورت اتفاقی و یا عمدی به عنوان یک بمب میکروبی تهیه شده است، تحقیاقات نشان داده اند که این ویروس توسط تحولات طبیعی به وجود آمده است.

این تحقیقات پس از بررسی و شناخت ویروس  SARS-Cov-2 مشخص کردند که این ویروس یک پدیده ایجاد شده از تحول طبیعی است.

با مقایسه با انواع ویروس کرونا، می توان گفت ویروس جدید کرونا در اصل نوع جهش یافته ویروس کروناست.

توالی ژنهای SARS-Cov_2

زمان کوتاهی پس از شیوع کرونا در ووهان چین، دانشمندان چینی از تسلسل ژنهای این ویروس اطلاعات زیادی جمع آوری کردند و در اختیار تمام محققین جهان قرار دادند. گروهی از دانشمندان با استفاده از این اطلاعات اعلام کردند که این ویروس یک پدیده متحول شده طبیعی است.

آنها متوجه شدند که شاخکهای پروتئینی ویروس به سلولهای سالم فرد می چسبند و تکثیر می شوند. طبق نظرات محققین، اتصال این شاخکها تنها می تواند از طریق طبیعی انجام گیرد و نمی تواند یک کار مهندسی آزمایشگاهی باشد.

دلیل دیگر طبیعی بودن این ویروس، تفاوت ذاتی آن با ویروسهای دیگر است. این ویروس به ویروسهای انسانی شباهتی ندارد و بیشتر شبیه ویروسهای موجود در خفاش و مورچه خوار است.

این دو خاصیت ویروس مشخص می کند که جهشای آن طبیعی است و آزمایشگاهی نیست.

 خفاش، مورچه خوار و انسان

اگر چه هنوز اطلاعات کمی در مورد اصلیت این ویروس وجود دارد، اما گفته می شود که میزبان اولیه این ویروس حیواناتی مانند خفاش هستند و پس ازآن به انسان منتقل می شود.

در تئوری بعدی عقیده بر این است که میزبان سومی نیز به عنوان واسطه وجود دارد که در شرایط این ویروس مورچه خوار سومین همراه است. در تئوری سوم نظر بر این است که ویروس غیر بیماریزا از بدن حیوان به انسان منتقل می شود و در بدن انسان دچار جهش می شود.

ویروس کرونا بشدت غفونتزاست و به همین دلیل محققین تلاش می کنند آلودگی آن را به حداقل برسانند. به گفته کارشناسان یکی از روشهای مقابله با گسترش ویروس، استفاده از تکنولوژیهای جدید مانند بخار هیدروژن پروکساید برای از بین بردن ویروس است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی ویروس کووید 19 طبیعی است

به گفته سازمان بهداشت جهانی و با در دست داشتن مدارک موجود این ویروس در چین و از حیوانات به وجود آمده و سپس گسترش یافته و برخلاف شایعات موجود، در آزمایشگاه و با مداخله انسان به وجود نیامده است.

سازمان بهداشت جهانی اظهار می دارد که این بیماری در چین و از خفاش آغاز شده و به دلیل عدم کنترل های بهداشتی مناسب و به موقع در سراسر جهان رفته است.

برای بسیاری از متخصصین این سؤال به وجود آمده است که چگونه این ویروس از خفاش به انسان منتقل شده است. اما با شناخت واسطه ای مانند مورچه خوار این امری عادی محسوب می شود. اما منبع اصلی این ویروس قطعاً خفاش است.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید