چه تغذیه ای باید کودک مبتلا به کووید 19 داشته باشد؟

ابتلا به کووید 19 در سنین مختلف وجود دارد و همه گروههای سنی را دربر می گیرد در ابتدای پاندمی کرونا نوزاد 15 تا 48 روزه مبتلا هم در جهان دیده شد.

شیوع کرونا د رکودکان و بزرگسالان تقریبا با هم مساویست. ولی در گزارشات ,آماری از مرگ کودکان زیر 12 سال که ناشی از این بیماری باشد تا این زمان داده نشده است.

گاهی خانواده ها متوجه وجود بیماری در خردسالان خود نمی شوند مگر اینکه بیماریهای زمینه ای بخصوص مثل دیابت، مشکلات قلب و عروق، فشارخون، اختلال در کلیه و عملکرد ریه و بیماریهای حود ایمنی از قبل داشته باشد.

کووید 19 در بیشتر بچه ها به شکل سرماخوردگی ساده و معمولی بروز می کند. بخاطر همین خانواده متوجه ابتلای بچه خود به این بیماری نمی شوند.

البته این بی توجهی کمی خوب است چون پدر و مادر را دچار استرس و اضطراب نمی کند. اما در این دوران بهتر است کودک را قرنطینه کرد تا تماس و دیداری با بزرگترها نداشته باشند.

همه بچه هایی که در  دوران پاندمی کرونا قرار دارند با علایمی همچون بی حالی، اسهال، سرفه، تب و سرماخوردگی مواجه می شوند که حتما باید فاصله گزاری اجتماعی رعایت گردد .

تغذیه و تقویت کودک مبتلا به کرونا:

کودکان زیر دو سال باید طبق پروتکل  ازتولد تا دو سالگی روزانه 400 واحد ویتامین دی و 1500 واحد ویتامین A دریافت کنند.

از دو سالگی تا شصت سالگی ضروری است 800 واحد ویتامین دی مصرف کنند. مصرف ویتامین سی که در همه میوها موجود است ضروری می باشد. عارضه بیماری کرونا را در بچه ها و بزرگسالان بیشتر می کند خودداری کنید.

تغذیه مناسب برای کودکانی که مبتلا به کووید 19 هستند:

وعده های غذایی  کم حجم و کوچک در طول روز به آنها بدهید. منابع پروتیینی از انواع گوشت، حبوبات و تخم مرغ بصورت کم نمک استفاده شود.

دردوران نقاهت کودکان و نوجوانان حداقل شش لیوان  آب یا آبمیوه طبیعی، چای کم رنگ، آب گوشت و آب سبزیجات تازه مصرف شود.

پتاسیم مورد نیاز بدن کودک در دوران نقاهت کرونا می تواند از میوه هایی مثل موز، آلو، زردآلو و سبزیجاتی مثل اسفناج، جعفری، سبوس گندم، هویج، کدوحلوایی و گوجه فرنگی و سیب زمینی بصورت روزانه استفاده شود.

ضروری ترین مسئله برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن از کودک تا بزرگسال خواب است. سعی کنیداز ساعت ده شب به بعد برای تجدید قوای از دست رفته در خواب باشید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید