آیا نوشیدن چای سبز از سکته جلوگیری می کند؟

آیا چای سبز از سکته جلوگیری می کند؟

یکی از سؤالات متداولی که در اکثر تحقیقات با آن روبرو می شویم این است که چای سبز چه می کند؟

به نظر می رسد که هر هفته یک خاصیت جدید چای سبز کشف می شود. به همین دلیل اکثر ما با خواص بی حد آن تا حدودی آشنا هستیم. اخیراً تحقیقی در ژاپن انجام شده است که اظهار می دارد مصرف 4 فنجان از این چای و یک فنجان قهوه در روز از سکته جلوگیری می کند.

همه شنیده ایم که نوشیدن 4 فنجان چایسبز به تنهایی می تواند از سکته جلوگیری کند و همینطور شنیده ایم که یک فنجان قهوه در روز نیز همین خاصیت را دارد.

اما ترکیب این دو چه تأثیری دارد؟

معمولاً سکته مغزی از ایجاد گرفتگی و اختلال در رگهای مغزی پیش می آید.

این اختلالات معمولاً به صورت لخته های خون است که رگها را مسدود کرده و مانع جریان خون در رگها و رسیدن به مغز می شوند. نرسیدن خون به مغز موجب از بین رفتن و مرگ سلولهای مغزی می شود.

این امر موجب ادامه پیداکردن آسیب شده و در نتیجه تأثیر معکوس در عملکرد بخش صدمه دیده از سکته می شود.

اما چای سبز این میان چه می تواند انجام دهد؟ نوشیدن چای سبز و قهوه به شکل منظم و آرام به دلیل وجود کافئین در آنها از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

همانطور که می دانید کافئین خون را رقیق می کند. علاوه بر این وجود کتچین در چای سبز فشار خون را تنظیم کرده و جریان خون در رگها را بهتر و آسانتر می نماید.

کوئینیدز موجود در قهوه قند خون را تنظیم می کند و مانع ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. این عوامل در کاهش خطر سکته بسیار مؤثرند.

نوشیدن چایسبز  و قهوه به میزان متعادل هردو در ارتباط مستقیم با منافع زیاد برای سلامتی هستند.

بسیاری از فوائد دیگر  این چای در دست بررسی است اما چیزی که همه به آن معتقدیم این است که نوشیدن چای سبز به میزان متعادل منافع زیادی دارد.

اگر دوست دارید نوشیدن چای را جایگزین قهوه کنید و اگر نمی توانید از این تحقیق ژاپنی پیروی کنید. اما به خاطر داشته باشید فنجانهای ژاپنی به جای 8 اونس فقط 6 اونس گنجایش دارند.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید