چای مدّر، یک راه حل سریع برای امروز

یک روز به خودتون میگید تا شنبه باید بتونم این شلوار جین رو بپوشم . شلواری که تقریباً یک سایز برام تنگ شده. چه کار کنم که بتونم کمی وزن کم کنم اون هم خیلی سریع واقعاً سریع. یک مأموریت غیر ممکن. پیش خودتون فکر میکنید اگه ماساژ لنفاوی که میگن کمک میکنه وزن کم کنیم برم خوبه یا اینکه چای مدر بنوشم . بالاخره تصمیم میگیرید چای مدر بنوشید.

ولی واقعیت چیز دیگری است. چای مدر چربی ها را ازبین نمی برد و فقط آب اضافی بدن را دفع می کند. در واقع وقتی آب اضافی بدن دفع شود وزن به صورت کاذب کم می شود و کمی لاغرتر به نظر می آیید.

چای مدر در افرادی که عملکرد لنفاوی متغیری دارند مؤثر است. افرادی که مشکل دفع آب اضافی بدن دارند یعنی افرادی که معمولاً پایشان ورم دارد و درد می گیرد. زیر چشمشان پف دارد و اطراف کمرشان پف کرده است.

نوشیدنی های مدر باعث فعال تر شدن کلیه ها و تکرر ادار می شوند. در این حالت سموم و مواد زائد بدن از طریق ادرار دفع می شود. پس در افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون هستند مفید است و پف و ورم اعضای دیگر بدن را از بین می برد.

  • دقت داشته باشید دفع آب از بدن بیشتر از حد معمول می تواند باعث کم آبی شود.

آیا چای مدر خطرناک است؟

چای مدر اگر با احتیاط مصرف شود خطرناک نیست . اما افرادی که فشار خونشان پایین است نباید از آن بنوشند. استفاده از چای مدر به افرادی که پف و ورم دارند، کسانی که کلسترل آنها بالاست و یا کسانی که کلیه های کم کار دارند توصیه میشود چون باعث دفع سموم شده و بدن را از ضایعات خالی کرده و مصون نگه می دارد. همچنین میتوانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

از سوی دیگر این چای ها میتوانند باعث کم آبی شوند. داشتن اثر خنک کنندگی میتواند به دگرگونی توازن الکترولیت بدن بیانجامد. یک نوشیدنی مدر باعث تشنگی زیاد شده و عوارض جانبی مانند خستگی مفرط و انرژی کم ایجاد میکند.

کدام چای مدر است؟

مسلماً شناخته شده ترین آنها چای سبز است  که باعث دفع مواد زائد از بدن شده ، در کنترل وزن مؤثر است، فشار خون را تنظیم کرده و سموم بدن را دفع می کند.

کافئین موجود در چای سبز ( 26 میلیگرم در یک فنجان 6 اونسی) عامل اصلی این تغییرات است.

چای سیاه نیز همین خاصیت را دارد زیرا حاوی 42 تا 72 میلیگرم کافئین است. اگرچه کمتر از نوع سفید و اولانگ به عنوان مدر نام برده می شود اما آن ها نیز دارای کافئین بوده و همین خواص را دارند.

لازم به ذکر است که مدر بودن آنحتماً باعث کم آبی نمی شود. نوشیدن یک فنجان چای باعث تشنگی و دفع آب از بدن نمی شود. تحقیقات نشان داده اند برای دفع آبی که به کم آبی می انجامد شخص باید بیش از حد مجاز بدن یعنی 300 میلیگرم کافئین  در روز دریافت کند.

این مقدار باید بیشتر از  4 تا 5 فنجان قهوه و یا 10 فنجان چای در روز باشد. چای باعث کم آبی نمی شود اما به کلیه ها در دفع مایعات زائد کمک می نماید و ورم و پف کردگی را از بین می برد.

از دمنوش های مدر مانند قاصدک برای سم زدائی کردن و از بین بردن عفونت های ادراری و ورم مثانه استفاده می شود.

از جمله دیگر دمنوش ها می توان از بابا آدم، توت مار، گل راعی، شبدر قرمز، کاکل ذرت و زردچوبه نام برد. میوه ارس و زنجبیل نیز در تقویت کلیه ها استفاده می شوند.

به عنوان آخرین کلام باید گفت مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی منیزیم و پتاسیم هستند نیز می توانند مدر باشند. پس اگر با دفع مواد زائد ، ورم و پف کردگی مشکل دارید، چای مدر و غذاهای حاوی منیزیم و پتاسیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید فقط به مقدار آبی که باید در این مدت استفاده کنید دقت داشته باشید.


کانال تلگرام تیرینک

نظر بگذارید