یک نوشیدنی داغ در یک روز داغ شما را خنک می کند

تابستانی که گذشت یکی از داغ ترین تابستانها بود و این آخرین تابستان داغ نخواهد بود. به دلیل تغییرات جوی و آب و هوائی از این پس همه کشورها تابستانهای داغ را تجربه خواهند کرد.

در اکثر کشورها عقیده بر این است که نوشیدن یک نوشیدنی داغ در روزهای گرم تابستانی می تواند بدن را خنک کند. پرسش از محققین در مورد صحت این عقیده منجر به تحقیقات وسیعی شد.

نتیجه این تحقیقات به صورت خلاصه نشان داد که یک نوشیدنی داغ می تواند در شرایط خاص باعث خنکی بدن شود.

در این شرایط گرمای کمتری در بدن جمع می شود به شرط آنکه بدن بتواند عرق را بخار نماید.

اما چگونه عرق بیشتری باید بخار شود؟

هنگامی که یک نوشیدنی داغ می نوشید به صورت نا مناسب عرق می کنید. دمای نوشیدنی داغ از دمای بدن بیشتر است پس با نوشیدن آن دمای بدنتان بیشتر می شود.

مقدار عرقی که در بدن ایجاد می شود اگر بتواند بخار کند، بدن خنک می شود. میزان عرق کردن کلید این روند خنک شدن است.

اگر چه عرق کردن آزار دهنده است اما دلیل خوبی دارد. وقتی عرق از طریق پوست بخار می شود هوا انرژی آن را جذب می کند و در نتیجه به عنوان عکس العمل باعث خنکی بدن می شود.

پس عرق بیشتر به معنی خنکی بیشتر است. در نتیجه عرقی که ایجاد می شود باید بخار شود.

در یک روز گرم و مرطوب اگر لباس زیادی پوشیده باشید پس از عرق کردن لباس و رطوبت مانع بخار شدن آن می شوند و در نتیجه بدن خنک نمی شود.

در این شرایط بهتر است از نوشیدن نوشیدنی داغ خودداری کنید.دتحقیقی آزمایشگاهی در این مورد انجام شد و عده ای از دوچرخه سواران در این تحقیق شرکت نمودند.

این دوچرخه سواران مجهز به سنسور حرارت پوست و دستگاه اندازه گیری اکسیژن و کربن دیوکساید شدند. در این تحقیق درجه حرارت هوا و رطوبت نیز مورد کنترل قرار گرفت.

پس از آزمایش اطلاعاتی در مورد میزان گرمایی که هر دوچرخه سوار در هوا آزاد کرده بود جمع آوری شد.دبرخی از این داوطلبان از نوشیدنی داغ حین تحقیق استفاده کردند (122 درجه فارنهایت).

نتیجه نشان داد افرادی که نوشیدنی داغ مصرف کرده بودند مقدار هوای گرم کمتری در بدنشان جمع شده بود.

اما هنوز هم نمی توان گفت که چرا نوشیدنی داغ باعث عرق بیشتر می شود و در نتیجه نیاز به تحقیقات بیشتری است.

برای خنک شدن بدن با مصرف نوشیدن نوشیدنی داغ باید شرایط مناسب وجود داشته باشد. در یک روز گرم و خشک هنگامی که لباس زیادی به تن ندارید با نوشیدن یک نوشیدنی داغ خود را خنک کنید.

پس اگر در رطوبت زیاد هستید و لباس زیادی به تن دارید هرگز نوشیدنی داغ ننوشید چون باعث گرمای بیشتر می شود.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید