7 چای مناسب برای دوران قاعدگی

دردهای دوران قاعدگی یکی از مشکلات اجتناب ناپذیر است. دردهای شدید در این دوره گاه برای زنان بخصوص زنان شاغل غیر قابل تحمل و سخت می شود.

خوشبختانه چند چای درمانی به همراه مسکنهای مجاز می توانند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنند. از تخمه کدو و روغن مریم گلی می توان در این دوران استفاده نمود تا درد را برطرف سازند.

چای در سراسر جهان به دلیل منافعش بسیار شناخته شده است و محبوبیت دارد. این چای علاوه بر تسکین درد و افزایش انرژی خواص دیگری نیز برای سلامتی دارد. بعلاوه این نوشیدنی طعم بسیار دلچسبی نیز دارد.

شما می توانید با استفاده از یکی از این چایها دردهای دوره قاعدگی را رفع نمائید و به زندگی عادی باز گردید.

بهترین چایها برای رفع درد ناشی از قاعدگی

  1. چای زنجبیل

زنجبیل از ریشه های زیرزمینی گیاه زنجبیل تهیه می شود. این چای خاصیت ضد ورم دارد. طعم آن کمی ادویه ای و گزنده است. برای تهیه آن می توان از زنجبیل تازه و یا پودر آن استفاده کرد.

به سادگی یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید برای 5 تا 7 دقیقه دم بکشد.

در تحقیقی 120 شرکت کننده که دوران قاعدگی متعادلی داشتند شرکت کردند. به آنها روزی 3 مرتبه 500 میلی گرم چایزنجبیل و یا شبه دارو داده شد.

نتیجه نشان داد کسانی که از آن استفاده کرده بودند دوران درد کوتاهتری داشتند و میزان درد آنها کمتر از افرادی بود که از شبه دارو استفاده کرده بودند.

علاوه بر این در تحقیق دیگری مشخص گردید مصرف آن می تواند میزان خونریزی را کنترل نماید. در این تحقیق که با شرکت 92 نفر انجام گرفت، به گروهی چای زنجبیل داده شد و به گروه دیگر شبه دارو.

نتیجه مشخص نمود کسانی که از آن استفاده کرده بودند خونریزی کمتر و متعادل تری داشتند. پس با مصرف منظم آن می توانید دوران قاعدگی را به راحتی بگذرانید.

  1. چای برگ تمشک

این نوشیدنی از برگهای تمشک قرمز تهیه می شود. در اروپا از زمانهای گذشته از این نوشیدنی برای حفظ سلامت زنان استفاده می شد. طعمی ترش و میوه ای و عطری شیرین دارد.

در تحقیقی مشخص شد این نوشیدنی برای رفع درد دوران قاعدگی بسیار مناسب است. این چای خاصیت ضد ورم دارد و در نتیجه عضله ها را آزاد کرده و مانع درد و گرفتگی می شود. علاوه بر این از آن برای تقویت رحم و جلوگیری از خونریزی شدید نیز استفاده می شود.

  1. چای بابونه

بابونه از دم کرده شکوفه های بابونه در آب جوش تهیه می شود. این چای به عنوان یک تسکین دهنده و آرامش بخش شناخته می شود.

تحقیقات زیادی در مورد خواص این چای انجام گرفته است. نتایج بدست آمده نشان می دهند که هم خاصیت آرامش بخش دارد و هم درد را تسکین می دهد.

این نوشیدنی فاقد کافئین است و می توان قبل از خواب از آن استفاده نمود. مصرف آن هنگام خواب موجب خواب آرام شده و در نتیجه درد کاهش می یابد.

در تحقیقی به 80 نفر شرکت کننده روزی 2 فنجان چایبابونه و یا شبه دارو داده شد. این نوشیدنی و شبه دارو یک هفته قبل از دوره قاعدگی و 5 روز اول قاعدگی توسط شرکت کنندگان مصرف شد.

نتیجه نشان داد کسانی که از  بابونه استفاده کرده بودند درد، اضطراب وتشویش کمتری داشتند.

 بابونه فشار خون را کاهش می دهد و تأثیر خوبی بر سیستم عصبی می گذارد. علاوه بر این بابونه ورم را کاهش می دهد و گردش خون را تنظیم مینماید.

  1. چای نعنا

نعنا یکی چایهای تقویت کننده است که موجب افزایش حال خوب و کاهش درد می شود. مصرف آن هنگام انجام ورزش توصیه می شود چون مانع درد و گرفتگی عضلانی می گردد.

در تحقیقی که در سال 2016 به چاپ رسید اظهار شده است در مقایس مفنامیک اسید (داروی مسکن دوران قاعدگی بدون استروئید) و چای نعنا مشخص گردید.

تأثیر نعنا همانند مفنومیک اسید و در عین حال به دلیل منتولهای موجود در برگ نعنا فوائد زیادی برای سلامتی دارد.

  1. چای سبز

چایسبز یک ماده ادرارآور است و مانع ذخیره آب زیاد در بدن می شود. به همین دلیل چایسبز مانع ورم شده و از نفخ و گرفتگی که از علائم قاعدگی هستند می شود.

حاوی مقدار زیادی کتچین است که جریان خون را افزایش داده، ورم را کاهش می دهد و در نتیجه درد را آرام می سازد.

  1. چای رازیانه

این چای از دانه های رازیانه تهیه می شود. این دانه ها به دلیل خاصیت رفع نفخ و ورم به بادشکن معروف هستند و در طب سنتی به عنوان داروی ضد نفخ و گاز استفاده می شوند.

این دانه ها به دلیل خاصیت رفع ورم، شکم را آرام کرده و درد را از بین می برند. در تحقیقی 50 زن که دوران قاعدگی دردناکی داشتند شرکت کردند. به آنها رازیانه و شبه دارو داده شد.

نتیجه نشان داد زنانی که از رازیانه استفاده کرده بودند درد شان کاهش یافت.

  1. چای کرمپ بارک ( گیاهی از تیره هفت کولان بومی اروپا)

این گیاه در جنگلهای اروپا می روید. این ن.شیدنی از پوست ساقه این گیاه که در پائیز به شکل نوارهای کنار هم قراردارند تهیه می شود.

طعم این گیاه تلخ و گزنده است. چای آن حس سرما ایجاد می کند و بوی تندی دارد.

طبق تحقیقات این نوشیدنی از ایجاد گرفتگی در عضلات نرم جلوگیری می کند. پوست این گیاه عضلات را آرام کرده و مصرف آن هنگام فعالیت بدنی و ورزش بسیار مناسب است.

درد قاعدگی را با چای تسکین دهید

اگر از دردهای قاعدگی رنج می برید حتماً با پزشک مشکل را درمیان بگذارید.

آنها می توانند مشکل را به شکل دقیق مورد بررسی قرار دهند تا مشکل حادی مانند سرطان و یا فیبروم نباشد. برای رفع مشکلات سطحی می توان از چایهای گیاهی استفاده نمود.

چایهای معرفی شده از بهترین درمانها برای رفع درد و گرفتگی دوران قاعدگی هستند. علاوه بر این چایهای ذکر شده در رفع گرفتگیها و دردهای ناشی از ورزش نیز بسیار مؤثرند.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید