10 نوع قهوه عالی که می توان در تابستان تهیه کرد

با بالا رفتن دما و نزدیک شدن تابستان باید به فکر تهیه نوشیدنی های لذت بخش برای این فصل بود. هنگامیکه آبرسانی به بدن بسیار اهمیت دارد، هیچ نوشیدنی دلچسب تر از قهوه سرد نیست.

 نیاز به ذکر نیست که با نوشیدن نوع سرد آن انرژی مورد نیاز خود را برای انجام کار در روزهای گرم تابستان را نیز تأمین کرده اید. در این تابستان از مهمانان خود با این نوشیدنی ها پذیرایی کنید.

طرز تهیه چند نوع قهوه خوشمزه

  1. قهوه نیترو Coffee on Nitro

شما نمی توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید، اما حتماً از این نوشیدنی در تابستان بنوشید.

آن را از قهوه دم کرده سرد و گاز نیتروژن تهیه می کنند.

هنگامی که گاز و قهوهها ترکیب می شوند قهوهها تحت فشار شدید قرار گرفته و سپس در بشکه ای ریخته شده و نگهداری می شود، در انتها سرو می شود. این نوع هنگام ریختن در فنجان همراه با آبشاری از حباب، کف نرم و کافئین زیاد است.

  1. قهوه سرد بانوی پیشگام / پایونیر وومن Pioneer Woman Iced Coffee

اگر قهوه نیترو را می پسندید، نوع پایونیر وومن برایتان یک نعمت است که هم رفیق جیبتان خواهد بود و هم رفیق ذائقه تان.

تهیه آن 4 مرحله ایست که به آبسرد، قهوه آسیاب شده و شیر عسلی نیاز دارد. برای اینکه قهوه وارد آب نشود از تنظیف استفاده کنید.

  1. قهوه سرد وانیلی

یکی از نوشیدنی های مناسب فصل تابستان است.

برای تهیه آن نیاز به قهوه آسیاب شده، شیر، دانه وانیل، شکر و یخ قالبی دارید. قهوهها را در آب بریزید و بگذارید 12 ساعت بماند تا دم بکشد.

در ظرف دیگر وانیل، شکر و شیر را حرارت دهید. پس از سرد شدن در تنگی یخ ریخته و مواد را روی آن بریزید و بگذارید در یخچال خنک شود و سپس سرو کنید.

  1. کافه آفوگاتو Café Affogato

 یک دسر مطلوب در روزهای گرم تابستان است.

معنی این نوشیدنی “غرق شده” است یعنی یک اسکوپ بستنی و یا ژلاتو ( نوعی بستنی ایتالیائی) در نوع اسپرسو انداخته و به عنوان دسر سرو می شود. برای مزه بهتر به آن چوب دارچین و پوست پرتقال اضافه کنید.

  1. هورچاتا لاته یخی Iced Horchata Latte

یکی از نوشیدنی های مناسب فصل تابستان هورچاتا لاته است. برای تهیه آن به برنج قهوه ای، چوب دارچین، دانه قهوه، شکر و بادام خام نیاز دارید.

ابتدا دانه ها را به شکل زبر آسیاب کنید. قهوهها را در ظرف برنج بگذارید و سپس چوب دارچین، بادام و آب به آن اضافه کنید و بگذارید خیس بخورند.

شکر را با مقداری آب بجوشانید و بگذارید سرد شود. مخلوط برنج را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا مایع نرمی بدست آید.

این مایع را در تنظیف بریزید و خوب فشار دهید تا تمام مایع آن جدا شود و پس از آن با شربت شکر مخلوط کرده سرو کنید.

  1. قهوه بیز نیز یخی Bee’s Knees Over Ice

کلمه “بیز نیز” در انگلیسی به هر چیزی که کیفیت بالا داشته باشد گفته می شود و البته این نوشیدنی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در هر تابستان نیاز به یک نوشیدنی تازه  و دلچسبی است تا به منوی نوشیدنی ها اضافه شود.

برای تهیه آن از اسپرسو، عسل، شیر، اسطوقدوس، رز ماری، شربت ساده و کمی فلفل استفاده می شود. هنگامی که این ترکیب خنک شد روی یخ ریخته شده و سرو می گردد.

  1. کامفی چِر یخی Iced Comfy Chair

نوعی نوشیدنی ترکیبی از چای و قهوهها است.

برای تهیه این چای باید از چای Lapsang Souchong که نوعی چای سیاه دودی چینی است استفاده شود. این نوشیدنی ترکیبی از اسپرسو، چای چینی، شیر، گردوی سیاه و شربت ساده است.

  1. قهوه تای یخی Thai Iced Coffee

برای تهیه آن نیاز به قهوهها ای با رست تیره دارید تا طعم کامل و قوی داشته باشد. برای اینکه طعمی شیرین و ادویه ای داشته باشد به آن هل اضافه کنید.

  1. تونیک قهوه Coffee Tonic

این تونیک برای تابستان بسیار نشاط آور است. برای تهیه آن اسپرسو را به آب گازدار تلخ مزه اضافه کنید و سپس روی یخ بریزید. این نوشیدنی گاز دار بسیار دلچسب و نیروبخش است.

      10. لاته اسپانیایی یخی Iced Spanish Latte

کمی زیاده روی در تابستان مشکلی ایجاد نمی کند. این قهوه سرد در تابستان بسیار نشاط آور است.

برای تهیه این نوشیدنی یک فنجان لاته اسپانیائی را با شیر همراه  کنید تا طعمی متعادل و کمی شیرین پیدا کند و در انتها به آن دارچین اضافه کنید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید