آیا درمانهای خانگی می توانند با ویروس کرونا مقابله کنند؟

با ظهور ویروس کرونا تمام رسانه ها و فضاهای مجازی مملو از اطلاعات و توصیه های مختلفی شده اند تا شاید بتوانند مردم دنیا را برای مقابله با این بیماری آماده سازند.

درمانهای طبیعی توصیه شده تنها به منظور مقاوم سازی سیستم ایمنی افراد در مقابل عفونتهای ویروسی ارائه شده اند.

برخی از این توصیه ها مصرف ویتامین C، برخی مصرف روی/ زینک، برخی مصرف ترکیب معدنی کلوئید نقره و برخی دیگر جوشانده سیر را پیشنهاد می کنند.

اما متخصصین سیستم ایمنی این توصیه ها را به علت نداشتن پشتوانه علمی تأئید نمی کنند و باور دارند که پیروی از این توصیه ها گاه موجب صدمات بیشتر می شود. این متخصصین اظهار دارند که هر نوع پیشنهادی باید با نتیجه اثبات شده همراه باشد.

درمانهای خانگی

مصرف بیش از اندازه ویتامین

با وجود نداشتن مدارک علمی، بسیاری از ما از اینگونه توصیه ها پیروی می کنیم. مصرف بیش از اندازه ویتامین C یکی از همین موارد است.

“مصرف زیاد ویتامین C سیستم ایمنی را قوی تر می کند”. شاید این ادعا به این باشد که چون ویتامین زیاد از بدن دفع می شود در نتیجه می تواند ویروس کرونا را نیز دفع نماید. اما تحقیقاتی در دست اجراست تا مشخص نماید که آیا مقدار زیاد ویتامین C می تواند ویروس را حل نماید؟

طبق تحقیقاتی که در گذشته انجام شده است، به راحتی می توان گفت که ویتامینهای B6 ،C ،D و روی می توانند سیستم ایمنی را قدرتمند سازند.

طبق تحقیقات ویتامین C موجود در مرکبات می تواند به سلولهای پوستی کمک کرده تا باکتریها و ویروسها را از پوست دور نمایند. علاوه بر این، این ویتامین می تواند میکروبهای مضر را از بدن دور کند.

بدن ویتامین B6 را از گوشت و ماهی مصرفی تأمین نموده و تبدیل به آنتی بادی می نماید. این آنتی بادی نوعی پروتئین دفاعی در سیستم ایمنی است که به مواد بیماری زا حمله کرده، آنها را برای استفاده سیستم ایمنی بی زیان می کند.

سیر دارای آلیسین است که برخی از سلولهای ایمنی را تحریک کرده تا با میکروبها مقابله کنند.

اگر چه یک سیستم ایمنی قوی بسیار اهمیت دارد، اما با استفاده از برخی مواد نمی توان عملکرد آن را قویتر نمود. به زبان دیگر اگر شما به اندازه کافی از مواد مغذی استفاده می کنید، استفاده بیشتر از این مواد نمی تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.

در واقع مصرف بیش از اندازه درمانهای طبیعی شاید موجب وخیم تر شدن وضعیت فرد شود. مصرف زیاد ویتامین C موجب اسهال و دل درد شده و خطر ایجاد سنگ کلیه را افزایش می دهد.

مصرف زیاد زینک در طولانی مدت موجب بی حسی بازوها و پاها می شود. مصرف بیش از اندازه کلوئید نقره موجب تشنج و صدمات کلیوی می گردد.

برای حفظ سلامتی چه باید کرد؟

  کسانی که از روشهای اثبات نشده علمی پیروی می کنند، علاوه بر خود، سلامت افراد دیگر را نیز به خطر میندازند. گاه پیروی از این روشها این افراد را از روشهای توصیه شده علمی مانند حفظ فاصله فردی و یا قرنطینه غافل می کند.

در حال حاضر بهترین کمک برای مقاوم سازی سیستم ایمنی انجام چند روش ساده است. برای ارتقاء سیستم ایمنی خوب بخوابید، غذای سالم بخورید و از استرس دوری کنید.

طبیعت انسان به گونه ای است که همیشه می خواهد بر سرنوشت خود کنترل داشته باشد. به همین دلیل چون نمی تواند ویروس کرونا را کنترل نماید بسیار مضطرب و نگران است. این استرس محرک خوبی برای سرکوب سیستم ایمنی است. پس خوب بخوابید، خوب بخورید و شاد زندگی کنید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید