5 چای سم زدا برای لاغری

استفاده از چای نه تنها آب مورد نیاز بدن را تأمین می کند بلکه مواد زائد را نیز دفع می کند. همانطور که می دانید هیچ چای کاهش وزنی به تنهایی تأثیر زیادی ندارد مگر اینکه با ورزش و رژیم غذایی مناسبی همراه شود. به خاطر داشته باشید تمام آنچه را که می خورید و یا می نوشید از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر از این نوع چای به جای انواع کولا و یا چای های شیرین استفاده کنید یک قدم جلوتر از بقیه هستید. نوشیدن چای های لاغری سم زدا در کنار یک رژیم صحیح و ورزش به کاهش وزن شما بسیار کمک می کند. تحقیقات ثابت کرده است که استفاده از انواع این چای سم زدائی را بسیار تسریع میبخشد. شاید در مورد ترکیبات موجود در این چای زیاد مطمئن نباشید ولی وجود سرکه سیب، زردچوبه، دارچین و فلفل قرمز در آنها قطعی است. از همه انواع این چای حتماً یکی برایتان مناسب است. پس با آنچه که در منزل دارید خودتان این چای را تهیه کنید.

 1. چای سبز میوه ای سم زدا

این چای حاوی لیمو، توت فرنگی و خیار است و می توان آن را خنک و حتی با یخ نوشید. چای سبز را با یک برش لیمو، توت فرنگی و برشهای خیار مخلوط کنید. آن را میل کنید و از خواص سم زدائی آن بهره ببرید. اگر از مواد موجود در چای سبز مطمئن نیستید ویدئو های کانال Health Nerd در مورد خواص چای سبز را تماشا کنید. براساس نظر این کانال چای سبز و مشتقات آن مانند چای ماچا و مکملهای حاوی چای سبز تأثیر مثبتی در کاهش وزن دارند. با کمی چاشنی میوه ای می توانید آن را مزه دار کنید و با مصرف آن چربیهای اضافه را بسوزانید. در عین حال می توانید در مقابل خطر برخی از بیماریها مقاومت بیشتری داشته باشید. طبق تحقیقات این کانال نوشیدن چای سبز و یا حتی قهوه قبل از ورزش به دلیل وجود آنتی اکسیدانهای موجود در آنها چربی سوزی را بالا می برد.

حتما مطالعه کنید: راه حل سریع برای لاغری

 2. چای سم زدای زنجبیل، لیمو وزردچوبه

لیموی موجود در این چای ویتامین C بدن را تأمین می کند. زنجبیل آن از تهوع جلوگیری کرده و نفخ و ورم را از بین می برد. طبق نظر متخصصین دفع گاز معده و رفع نفخ کاهش وزن را چشمگیرتر می کند. علاوه بر این ترکیبات وجود زردچوبه، فلفل تند هندی و دارچین این چای نه تنها طعم خوبی به آن می دهند بلکه به دلیل وجود آنتی اکسیدان از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند. این چای فاقد کافئین است و می توان در روز و یا در شب از آن استفاده کرد. مقداری از این چای را با  غلظت بیشتر درست کنید و هر زمان که تمایل به نوشیدن آن دارید به آن کمی آب اضافه کنید و بنوشید. برای نتیجه بهتر از زنجبیل تازه، چوب دارچین و لیموی تازه استفاده کنید. مقدار کم فلفل موجود در آن نه تنها دهان را نمی سوزاند بلکه باعث نشاط و سرحالی می شود.

لیمو و زنجبیل
لیمو و زنجبیل

3. چای سم زدای پر رمز و راز

سرکه سیب به عنوان یکی از اصلی ترین مواد غذایی در اکثر خانه ها یافت می شود. اسید استیک موجود در آن باعث کاهش فشار خون می شود. باکتریها و آنزیمها ارزش غذایی آن را افزایش می دهند. چای سرکه سیب با کمی آب لیمو، دارچین، فلفل تند هندی قبل از غذا چربی سوز و انرژی زاست. دارچین قند خون را متعادل میکند و فلفل تند هندی فشار خون را پایین می آورد. یکی دیگر از اثرات جانبی فلفل تند هندی افزایش سوخت و ساز بدن است. شما می توانید با یک شیرین کننده طبیعی مزه این چای را بهتر کنید. به گفته کارشناسان طعم این چای ملایم بوده و می توان با کم و زیاد کردن مواد طعمی مطابق سلیقه خود تهیه کرد.

سرکه سیب
سرکه سیب

4. چای پروبیوتیک تسکین دهنده و سم زدا ی دستگاه گوارش

این چای مملو از خواص مفید و سالم است که باکتریهای مضر را دفع می کند. این چای از گیاه کامبوچا تهیه میشود و به دلیل گلوکوزامین موجود در این گیاه رماتیسم و دردهای آن را بر طرف می کند. همچنین این چای خاصیت مقابله با سرطان دارد. پروبیوتیک موجود در این چای از رشد باکتریها و قارچها در معده و روده ها جلوگیری می کند و هضم را آسان می کند. با مصرف منظم چای کامبوچا مواد مغذی مورد نیاز بدنتان مانند آنزیمها، ویتامینها و اسیدها تأمین می شود. با ادویه ها ومیوه های مختلف میتوانید طعم بهتری به این چای بدهید. تهیه این چای در منزل کار دشواریست و بهتر است آماده آن را از بازار تهیه کنید. فقط هنگام خرید به مقدار شکر موجود در آن دقت کنید.

5. چای سم زدای نعنا و جعفری

همه میدانیم که کبد وظیفه سم زدائی بدن را به عهده دارد. جعفری حاوی مقدار زیادی فلاونید و ویتامین های A  و C است که برای کبد مفیدند. نعنا نیز خاصیت ضد نفخ داشته و به هضم غذا کمک می کند. از ترکیب این دو گیاه به همراه کمی آب لیمو یک چای خوش طعم و بو  تهیه کنید که علاوه بر سم زدائی هضم غذا را نیز آسان می کند.

گیاه نعنا
گیاه نعنا

انواع چای هایی که ارائه شد علاوه بر سم زدائی و کاهش وزن در موارد دیگر نیز استفاده می شوند.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید